Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

5 βιταμίνες που ίσως δεν σας είναι τόσο απαραίτητες

Newsroom eleftherostypos.gr

Καθώς τα συμπληρώματα διατροφής δεν είναι συνταγογραφούμενα, αλλά μπορεί να τα εφοδιαστεί κανείς με δική του ευθύνη, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο να κάνουμε εμείς τον «γιατρό του εαυτού μας». Χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, όμως, μπορεί να θέτουμε την υγεία μας σε κίνδυνο. Οι μεγαλύτερες υπερβολές γίνονται στην κατανάλωση σιδήρου -συνήθως όταν νιώθετε κουρασμένοι- αλλά και στην κατανάλωση βιταμίνης Ε, πιστεύοντας ότι έτσι θα αποκτήσει καλύτερη όψη η επιδερμίδα σας. Αλλά και με τα συμπληρώματα ασβεστίου γίνεται κατάχρηση, θεωρώντας ότι έχει δίκιο η… φίλη σας που σας τα σύστησε ώστε να πάψουν να πονάνε τα κόκαλά σας…

Δεν είναι όμως όλα τα συμπληρώματα διατροφής κατάλληλα για όλους και η υπερβολική λήψη κάποιας βιταμίνης ή ιχνοστοιχείου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας. Πριν πάρετε λοιπόν, από το φαρμακείο οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής σάς προτείνουν φίλοι και γνωστοί, κάντε τις κατάλληλες αιματολογικές και ουρολογικές εξετάσεις και συζητήστε με τον ιατρό σας τι χρειάζεστε και τι όχι. Στις περισσότερες περιπτώσεις, μια ισορροπημένη διατροφή είναι αρκετή για να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες!

Τα χρειάζεστε πραγματικά;

  1. Ασβέστιο:Για πολλά χρόνια το μήνυμα που επικρατούσε ήταν ότι τα συμπληρώματα ασβεστίου είναι απαραίτητα για υγιή και δυνατά οστά.Πλέον όμως, νέα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να μην έχουν μεγάλη απορρόφηση από τα κόκαλα όπως είναι το επιθυμητό, ενώ αντιθέτως μπορεί να ασβεστοποιήσουν τις αρτηρίες και να αυξήσουν τον κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα. Ισως είναι καλύτερο να πάρετε το ασβέστιο που χρειάζεστε από μη γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως είναι ο σολομός, οι σαρδέλες, τα άσπρα φασόλια, τα αμύγδαλα, το μπρόκολο.
  1. Βιταμίνη Ε:Σύμφωνα με νέες έρευνες, η υπερβολική λήψη βιταμίνης Ε μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για κάποιες μορφές νεοπλασίας. Φυσικά, τα συμπληρώματα διατροφής με λελογισμένη περιεκτικότητα βιταμίνης Ε παρέχουν φυσιολογική ποσότητα της βιταμίνης αυτής και μπορείτε να τα παίρνετε κανονικά.
  2. Ιώδιο:Τα συμπληρώματα διατροφής με ιώδιο πρέπει να χορηγούνται μόνο κατόπιν ιατρικής συμβουλής. Το ιχνοστοιχείο αυτό συνδέεται άμεσα με τον θυρεοειδή αδένα. Πολύ λίγη ή πολύ μεγάλη ποσότητα ιωδίου μπορεί να προκαλέσει έναν ανενεργό θυρεοειδή, δηλαδή υποθυρεοειδισμό. Πριν πάρετε λοιπόν, κάποιο σχετικό συμπλήρωμα διατροφής βεβαιωθείτε ότι όντως το χρειάζεστε, καθώς το αλάτι που χρησιμοποιούμε είναι συνήθως εμπλουτισμένο με ιώδιο.
  3. Σίδηρος: Σίδηρο θα πρέπει να πάρετε μόνο εάν κάνετε τις κατάλληλες αιματολογικές εξετάσεις και δείτε ότι όντως βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Σε διαφορετική περίπτωση, αν το παρακάνετε με την πρόσληψη σιδήρου, μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στο συκώτι και στο πάγκρεας ή την καρδιά.
  4. Βιταμίνη B6:Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β αποτελείται από 8 βιταμίνες Β που είναι πολύ σημαντικές για την υγεία, αφού βοηθούν το σώμα να μετατρέψει την τροφή σε καύσιμα, κάνουν το δέρμα πιο υγιές, ενισχύουν τη μνήμη, βοηθούν στην εγκυμοσύνη κ.λπ. Οι βιταμίνες Β υπάρχουν σε πολλά τρόφιμα που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση, όπως φρούτα, λαχανικά, πουλερικά και ψάρι. Η υπερπρόσληψη όμως μπορεί να είναι τοξική και να προκαλέσει νευροπάθειες.

Προτεινόμενα για εσάς

Τροφές & βότανα που βοηθούν το αναπνευστικό

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

5 διατροφικοί μύθοι που πρέπει να ξεχάσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αυτές οι βιταμίνες εγγυώνται καλύτερο σεξ – Σε ποια τρόφιμα θα τις βρείτε

Μιχάλης Μάρδας

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: «Ασπίδες προστασίας» για τα νεφρά των παιδιών

Tinad

Συμβουλές και μυστικά για να ξυπνήστε το μεταβολισμό σας

Ανδρέας Ντίνης

Ενεργοποιήστε το μεταβολισμό σας… νόστιμα

Kon

Ποιες βιταμίνες αυξάνουν τον κίνδυνο κατάγματος στο ισχίο

Kon

«Ε-λιξίριο» ομορφιάς και νεότητας;

Kon

Μήπως έχετε έλλειψη βιταμίνης Β12;

Kon