Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

6 τρόποι για να αποφύγετε τη νυχτερινή υπογλυκαιμία

Newsroom eleftherostypos.gr

Μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπίσετε τις πτώσεις του σακχάρου κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά με μερικές απλές στρατηγικές μπορείτε να αποφύγετε τη νυχτερινή υπογλυκαιμία και να κοιμάστε χωρίς να ανησυχείτε.

Οι νυχτερινές πτώσεις του σακχάρου είναι συχνό φαινόμενο στους ανθρώπους με διαβήτη. Ερευνα που έγινε το 2013 κατέληξε πως οι νυχτερινές υπογλυκαιμίες είναι πιο συχνές απ’ όσο πιστεύουν οι γιατροί. Τα καλά νέα είναι πως με μερικά απλά βήματα μπορείτε να τις αποφύγετε.

  1. Ελέγξτε το σάκχαρό σας πριν πέσετε για ύπνο

Για όλους τους ανθρώπους με διαβήτη τύπου 1 ή τύπου 2 είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουν το σάκχαρό τους πριν κοιμηθούν, για να είναι σίγουροι ότι δεν θα βιώσουν κάποιο επεισόδιο υπογλυκαιμίας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν το σάκχαρο είναι χαμηλό την ώρα που πέφτετε για ύπνο, φάτε ένα υγιεινό σνακ. Το μέγεθος του σνακ πρέπει να είναι ανάλογο της πτώσης του σακχάρου. Αν χρησιμοποιείτε αντλία, σκεφτείτε να μειώσετε τη δόση.

  1. Αναγνωρίστε τα σημάδια της νυχτερινής υπογλυκαιμίας

Τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας συνήθως εμφανίζονται όταν το σάκχαρο πέσει κάτω από 70 mg/dl. Περιλαμβάνουν τρέμουλο, ιδρώτα, σύγχυση, ακανόνιστη συμπεριφορά και πονοκέφαλο. Με τη νυχτερινή υπογλυκαιμία μπορεί να ξυπνήσετε με αυτά τα συμπτώματα ή να ξυπνήσετε με υψηλό σάκχαρο, που είναι αποτέλεσμα της αντίδρασης του σώματος στην υπογλυκαιμία. Σε κάθε περίπτωση μετρηθείτε, γιατί είναι πιθανό να μην μπορείτε να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα. Πολλές φορές το σώμα απευαισθητοποιείται και αναπτύσσει αυτό που ονομάζουμε «υπογλυκαιμική άγνοια».

  1. Μην παραλείπετε το βραδινό γεύμα

Η παράλειψη του βραδινού γεύματος ή η αντικατάστασή του από ένα πολύ μικρότερο γεύμα είναι μία από τις πιο κοινές αιτίες υπογλυκαιμίας. Τρώτε υγιεινά και ισορροπημένα κάθε βράδυ και δώστε προσοχή στο μέγεθος της μερίδας.

  1. Αποφύγετε την έντονη άσκηση αργά το βράδυ

Η συχνή άσκηση γενικά προτείνεται, αλλά η έντονη άσκηση πριν από τον ύπνο όχι. Ο λόγος είναι ότι μπορεί να προκαλέσει υπογλυκαιμία. Αποφύγετε την άσκηση τουλάχιστον 2 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Αν το σάκχαρό σας είναι λιγότερο από 100 όταν πάτε για ύπνο μετά από άσκηση, διπλασιάστε το βραδινό σνακ για να αποφύγετε πτώση του σακχάρου όσο κοιμάστε.

  1. Περιορίστε το αλκοόλ το βράδυ

Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο της νυχτερινής υπογλυκαιμίας. Γενικά, πίνετε με μέτρο -όχι περισσότερο από ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες- αλλά αποφεύγετε να το κάνετε το βράδυ. Αν, παρ’ όλα αυτά, συμβεί να πιείτε ένα ποτό κατά τη διάρκεια των βραδινών ωρών, προτιμήστε να το απολαύσετε μαζί με φαγητό, γιατί θα μειώσει τον κίνδυνο της νυχτερινής υπογλυκαιμίας.

  1. Να είστε προετοιμασμένοι

Αν ξυπνάτε συχνά με συμπτώματα υπογλυκαιμίας, έχετε κάτι μαζί σας, κοντά στο κρεβάτι σας, όπως για παράδειγμα λίγο χυμό, ώστε να μπορέσετε να αντιδράσετε αμέσως χωρίς να χρειαστεί να σηκωθείτε από το κρεβάτι.

Αν η νυχτερινή υπογλυκαιμία είναι συχνό πρόβλημα, μιλήστε με τον γιατρό σας. Ισως χρειάζεται να αλλάξετε το πλάνο διαχείρισης του διαβήτη σας για να ελέγξετε καλύτερα τα επίπεδα του σακχάρου κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Προτεινόμενα για εσάς

Ποιους ωφελούν τα προβιοτικά και ποιους όχι

Κώστας Σκαναβής

Η πρώτη στον κόσμο παράδοση ινσουλίνης σε διαβητικό με drone έγινε στην Ιρλανδία

Κώστας Σκαναβής

Οι απαγορευμένοι συνδυασμοί

Κώστας Σκαναβής

Συμπληρώνοντας τα 50…

Κώστας Σκαναβής

Ο «χρονότυπος», το βραδινό γεύμα και… η ξάπλα μπροστά στην τηλεόραση

Κώστας Σκαναβής

Πότε η υψηλή πρόσληψη γλουτένης αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη στα παιδιά

Κώστας Σκαναβής

Ο κίνδυνος της υπερβιταμίνωσης

Κώστας Σκαναβής

Ο υπερπολύτιμος σίδηρος

Κώστας Σκαναβής

Μύθοι και αλήθειες για την… πορτοκαλάδα της μαμάς

Κώστας Σκαναβής