Ελεύθερος Τύπος
CinemaTV

Οδηγός κινηματογράφου από τον «Ε.Τ.»: Ο «στρατηγός» Ρεχάγκελ, κατακτητής του Euro 2004 και ο θρύλος Ιστγουντ

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Ο Κλιντ Ιστγουντ σε αποστολή στο Μεξικό και ο Οττο Ρεχάγκελ, ως αρχιτέκτονας του άθλου του Euro 2004, είναι τα δύο πρόσωπα που δίνουν κάποιο ενδιαφέρον σε αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.

CRY MACHO **1/2 (ΗΠΑ, 2021)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ, ΕΔΟΥΑΡΔΟ ΜΙΝΕΤ

Δεν το βάζει κάτω ο θρυλικός Κλιντ Ιστγουντ στα 91 του και πολύ καλά κάνει εφόσον ακόμα έχει διαύγεια και τον κρατάνε τα πόδια του. Και εν έτει 2021 συνεχίζει να ανεβαίνει στα άλογα και να δίνει και καμιά γροθιά όταν χρειάζεται. Βέβαια, το πέρασμα των χρόνων είναι αμείλικτο για όλους μας και αυτό ισχύει και για τον σπουδαίο Αμερικανό, που εδώ μοιάζει να έχει γυρίσει μια ταινία «τόσο όσο». Τόσο σκηνοθετικά όσο και ερμηνευτικά, ο Κλιντ Ιστγουντ δεν θέλει να κάνει την υπέρβαση. Την έχει κάνει άλλωστε πολλές φορές στο παρελθόν. Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ν. Ρίτσαρντ Νας και εκείνος που το υπογράφει (Νικ Σενκ) είναι προφανές ότι δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας ούτε θέλει να βάλει τον πήχυ ιδιαίτερα ψηλά.

Εν ολίγοις, ο Μάικ, ένας πρώην σταρ του ροντέο που έχει δεχθεί μοιραία χτυπήματα στη ζωή του, δέχεται από το πρώην αφεντικό του την αποστολή να μεταβεί στο Μεξικό και να φέρει πίσω στο Τέξας τον έφηβο γιο του με τον οποίο έχει χάσει την επικοινωνία εδώ και χρόνια. Ο Μάικ φυσικά και καταφέρνει να εντοπίσει εύκολα τον μικρό και επίσης εύκολα τον πείθει να τον ακολουθήσει καθώς η ζωή του στο Μεξικό είναι βουτηγμένη στην παρανομία και μοιάζει αδιέξοδη. Η επιστροφή όμως στο Τέξας είναι γεμάτη αγωνία και περιπέτεια, καθώς οι δυο τους αντιμετωπίζουν την αστυνομία, τους παράνομους, τους μπράβους της μητέρας του παιδιού που τον θέλει πίσω και πολλά άλλα.

Το «Cry Macho» είναι μια ταινία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του 90άρη πλέον Κλιντ Ιστγουντ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δεν εντάσσεται στα highlights της φιλμογραφίας του, καθώς ακόμα και σε αυτή την ύστερη περίοδο που ο Ιστγουντ διανύει, έχει δώσει πολύ πιο ολοκληρωμένα δείγματα δουλειάς.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΟΤΤΟ **1/2 (KING OTTO) ΗΠΑ, 2021 ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΑΝΤΡΕ ΜΑΡΚΣ

Ποιος δεν θυμάται το θρίαμβο της Εθνικής στο Euro του 2004, όταν απέναντι σε όλα τα προγνωστικά κατάφερε και στέφθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης; Ηταν αναμφισβήτητα ένα τεράστιο γεγονός, που δύσκολα θα το δούμε να επαναλαμβάνεται, τουλάχιστον άμεσα.

Και πολύ σωστά ο σκηνοθέτης Κρίστοφερ Αντρέ Μαρκς βάζει στο επίκεντρο τον προπονητή Οττο Ρεχάγκελ, καθώς μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας πιστώνεται σε εκείνον.

Ομως εδώ δεν βλέπουμε κάτι ιδιαίτερα καινούργιο που θα μας διαφωτίσει ακόμα περισσότερο για εκείνο το κατόρθωμα. Μεγάλο μέρος της ταινίας αφιερώνεται στα πλάνα των ματς της Εθνικής στην Πορτογαλία, γνωστά σε όλους, ενώ όσοι μιλάνε στην κάμερα (παίκτες, προπονητικό τιμ, πρόεδρος Ομοσπονδίας) δεν καταφέρνουν να αναδείξουν μια άλλη πτυχή των γεγονότων που δεν έχει ήδη φωτισθεί όλα αυτά τα χρόνια. Ακόμα και το παρελθόν τού Οττο Ρεχάγκελ, πριν αναλάβει την Εθνική, εξαντλείται σε λίγα λεπτά. Καλοδεχούμενη, ασφαλώς, η υπενθύμιση εκείνου του άθλου, αλλά πέραν τούτου ουδέν.

ΑΝΤΙΟ, ΗΛΙΘΙΟΙ ** (ADIEU LES CONS) ΓΑΛΛΙΑ, 2020

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΛΜΠΕΡ ΝΤΙΠΟΝΤΕΛ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΒΙΡΖΙΝΙ ΕΦΙΡΑ, ΑΛΜΠΕΡ ΝΤΙΠΟΝΤΕΛ

Μια 40χρονη κομμώτρια έχει άσχημα νέα από το γιατρό της και αποφασίζει να εντοπίσει το γιο της που είχε δώσει για υιοθεσία όταν τον γέννησε στην εφηβεία της. Στην πορεία αυτής της αναζήτησης θα έχει βοήθεια από ένα στέλεχος δημοσίου φορέα και έναν τυφλό που κρατάει τα αρχεία που την ενδιαφέρουν.

Η ταινία απέσπασε επτά από τα δώδεκα βραβεία Σεζάρ για τα οποία ήταν υποψήφια και έκανε μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία. Αλλά παρακολουθώντας τη δυσκολευτήκαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα «γιατί;». Είναι κομεντί; Είναι κοινωνικό δράμα; Προσωπικά δεν καταλάβαμε, καθώς στις απόπειρες προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση το «Αντίο, ηλίθιοι» αποτυγχάνει. Το σενάριο του Ντιποντέλ, βραβευμένο κι αυτό, είναι εντελώς επίπεδο, δεν καταφέρνει να σου κινήσει το ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν σε καμία στιγμή της αναζήτησης, ενώ ούτε οι μονοσήμαντες ερμηνείες μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡΣΙΚΩΝ** (PERSIAN LESSONS) ΡΩΣΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2020

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΒΑΝΤΙΜ ΠΕΡΕΛΜΑΝ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΝΑΟΥΕΛ ΠΕΡΕΖ ΜΠΙΣΚΑΓΙΑΡΤ, ΛΑΡΣ ΕΪΝΤΙΓΚΕΡ

Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης ο νεαρός Ζιλ προσπαθεί να επιβιώσει μαθαίνοντας περσικά σε έναν αξιωματικό των ναζί. Ομως τα «περσικά» του είναι αποκύημα της φαντασίας του και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική γλώσσα. Κάτι που φυσικά ο αξιωματικός αγνοεί παντελώς, νομίζοντας για μεγάλο διάστημα ότι όντως μαθαίνει περσικές λέξεις.

Ο Πέρελμαν δυστυχώς μένει προσκολλημένος σε αυτό το εύρημα και δεν αναπτύσσει προς καμία άλλη κατεύθυνση την ταινία του. Κι ας μιλάει για μια ιστορία επιβίωσης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

  Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προτεινόμενα για εσάς

Οδηγός κινηματογράφου: Βιλνέβ από… άλλον πλανήτη και Σκοτ από άλλη εποχή [τρέιλερ]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου: Πορνό παλαβό και εκπαιδευτικό [τρέιλερ]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου: Ο «Ιππότης» πάει για… best seller [trailer]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου από τον «Ε.Τ.»: Πρεμιέρα απόψε για το «Ο άνθρωπος του Θεού»

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Δράση made in Usa [trailer]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Έντεκα νέες ταινίες και επανεκδόσεις που κλέβουν τις εντυπώσεις [trailer]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Έφτιαξε ταινία… ιερή αγελάδα [trailer]

Λάμπρος Κατσαρός

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η «εθνική σταρ» πέρα από τον… μύθο!

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Οδηγός κινηματογράφου: Ερωτες και ζωές σε δοκιμασία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom