Αναλυτικά
Ειδικότερα θα επιχειρεί σε 20 νέους προορισμούς από τους οποίους οι 14 επανεκκινούν καθώς πλέον οι συνθήκες της πανδημίας ομαλοποιούνται. Οι 6 νέοι προορισμοί που θα πετά για πρώτη φορά η AEGEAN είναι: Κουβέιτ, Οσλο, Μπιλμπάο, Κολωνία, Φλωρεντία και Κλουζ Ναπόκα στη Ρουμανία.
Οι 14 προορισμοί που επανεκκινούν, κυρίως από Αθήνα (αλλά και 2 από Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη), είναι οι: Αμάν, Μπάρι, Μπρεστ, Βασιλεία, Ντοβίλ, Ανόβερο, Ιμπιζα, Τζέντα, Πάφος, Παλέρμο, Ποντγκόριτσα, Τύνιδα, Βαλένθια και Ζάγκρεμπ.
Ταυτόχρονα, οι βάσεις της το φετινό καλοκαίρι θα είναι 8, με τις 6 στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδος Καλαμάτα) και τις 2 στο εξωτερικό (Λάρνακα, Παρίσι).
Ομως η εξέλιξη που ανεβάζει την εταιρία σε ένα διαφορετικό επίπεδο, όχι μόνο κερδοφορίας και οικονομιών κλίμακας αλλά εν δυνάμει και αυτονομίας, σε σχέση με τον κατασκευαστή είναι η ραγδαία ενίσχυση της τεχνικής της βάσης στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η εταιρία έστρεψε την προσοχή της προς αυτή την κατεύθυνση την περίοδο της πανδημίας εκμεταλλευόμενη τη χαμένη περίοδο, διαθέτοντας σήμερα εκατοντάδες άτομα σε όλες τις τεχνικές της βάσεις εκ των οποίων 110 αεροναυπηγούς.
Σύμφωνα με την AEGEAN το τεχνικό τμήμα διασφαλίζει την άρτια συντήρηση των αεροσκαφών σύµφωνα µε τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρίας και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, µε βάση την οποία εναρμονίζονται η Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και οι εταιρικές διαδικασίες. Η βάση της φιλοσοφίας της συντήρησης και οι προτεραιότητες του τεχνικού τμήματος είναι η ασφάλεια, η συνέπεια στους χρόνους αναχώρησης, η άνεση των επιβατών και η προστασία του περιβάλλοντος.
Συντήρηση αεροσκαφών
Υπογραμμίζεται ότι εν συνόλω η AEGEAN διαθέτει 3 τεχνικές βάσεις στην Ελλάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Η τεχνική βάση, που βρίσκεται στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα, διαθέτει 2 υπόστεγα µε τον µεγαλύτερο αριθµό τεχνικών. Κατά τη θερινή περίοδο, ενεργοποιούνται επιπλέον τεχνικές βάσεις εξυπηρέτησης αεροσκαφών εκ των οποίων η Ρόδος, η Καλαμάτα, η Κέρκυρα και τα Χανιά στελεχώνονται με μηχανικούς από την Αθήνα.
Επισημαίνεται ότι η συντήρηση χωρίζεται σε 2 τομείς. Στη «βαριά» συντήρηση (heavy ή base maintenance), η οποία περιλαµβάνει τις µεγάλες επιθεωρήσεις-ελέγχους. Ο δεύτερος τομέας αφορά στη συντήρηση επιπέδου γραμμής πτήσεων (line maintenance) και λειτουργεί 12 µήνες τον χρόνο, όλο το 24ωρο (24/7). Στις εργασίες της γραµµής συντήρησης περιλαμβάνονται προγραµµατισµένες εργασίες-επιθεωρήσεις σε σκάφος, κινητήρες και συστήματα, αλλαγές κινητήρων και αποκαταστάσεις βλαβών. Επίσης, εφόσον υπάρξει ζήτηση, έχουμε τη δυνατότητα παροχής τεχνικής υποστήριξης προς τρίτους.
Πέραν των νομοθετικά προβλεπόμενων εκπαιδεύσεων, το τεχνικό προσωπικό συµµετέχει σε περαιτέρω εκπαιδεύσεις µε στόχο τη βελτίωση του συντονισμού και της αποδοτικότητας των ομάδων.
Παράλληλα, λόγω της ιδιαιτερότητας των αναγκαίων για την εκπαίδευση υποδομών, πραγματοποιούνται και εκπαιδεύσεις εκτός του εκπαιδευτικού µας κέντρου, σε εγκεκριμένους οργανισμούς, μεταξύ άλλων και για θέματα πρώτων βοηθειών και αντιμετώπισης πυρκαγιάς.
Σημειώνεται ότι το 2020 για πρώτη φορά στην τεχνική βάση της AEGEAN στην Αθήνα πραγματοποιήθηκαν επιθεωρήσεις αεροσκαφών επιπέδου 12ετίας (C-Check). Η επιθεώρηση αεροσκαφών C-Check εμπίπτει στην κατηγορία της «βαριάς συντήρησης» και απαιτεί εκτεταμένο χρόνο υλοποίησης και διαθεσιμότητα ευρύτητας χώρου σε τεχνική βάση με υπόστεγο.
Επίσης κατά τη διαδικασία της υλοποίησης των C-Check στα αεροσκάφη της AEGEAN απασχολήθηκαν κατά μέσο όρο 25-30 τεχνικοί σε κάθε check, σε 2 εναλλασσόμενες βάρδιες καθημερινά για 30 ημέρες.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ AEGEAN: «Περάσαμε το τεστ επιβίωσης, αισιόδοξος για το 2022»
Tην εκτίμησή του ότι το 2022 θα είναι η πρώτη μη ζημιογόνα χρονιά για την AEGEAN μετά την πανδημία του κορονοϊού εξέφρασε πρόσφατα ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, επισημαίνοντας ότι η εταιρία κατάφερε να περάσει το τεστ επιβίωσης προσδοκώντας παράλληλα ότι η εταιρία θα πιάσει τους στόχους που είχε θέσει για το 2023.
Εξέφρασε, μάλιστα, την αισιοδοξία του για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η εταιρία επιχειρεί μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονη αβεβαιότητα τόσο λόγω του πολέμου στην Ουκρανία όσο και λόγω της αύξησης του κόστους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρίας, ο κύριος στόχος για το 2022 είναι η ενίσχυση της πληρότητας των αεροσκαφών με απώτερο σκοπό και τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.
Σχετικά με τις προκρατήσεις ο πρόεδρος της AEGEAN είπε ότι βρίσκονται στο 80%-83% των επιπέδων του 2019, ενώ τόνισε ότι τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο οι κρατήσεις ήταν 4 φορές περισσότερες σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2021. Βέβαια, όπως ανέφερε, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση και οι ταξιδιώτες δεν φαίνεται να τροποποιούν τα πλάνα τους για το καλοκαίρι, ενδέχεται οι επικρατούσες συνθήκες να οδηγήσουν σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Ως προς την αναδιάρθρωση του στόλου της, η εταιρία, η οποία εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού είχε μεταθέσει τους αρχικά συμφωνηθέντες χρόνους παράδοσης των αεροσκαφών Airbus της οικογένειας A320 neo για τα επόμενα χρόνια προκειμένου να εξασφαλιστεί η ρευστότητά της, επιταχύνει εκ νέου την αρχική παραγγελία της που προέβλεπε την απόκτηση έως 46 αεροσκαφών.
Ειδήσεις σήμερα
ΝΑΤΟ: Σχέδιο για ανάπτυξη μόνιμης στρατιωτικής παρουσίας στα σύνορα της Συμμαχίας
Θάνατος τριών παιδιών στην Πάτρα: Στο μικροσκόπιο οι ιατρικοί φάκελοι Μαλένας και Ιριδας