ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
BUSINESS

Σούπερ μάρκετ: Άγγιζε το 1 δισ. ο τζίρος στο δεύτερο lockdown – 20% αυξήθηκαν οι πωλήσεις τροφίμων τα  Χριστούγεννα [πίνακας]

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

Στα σούπερ μάρκετ συνέρρεαν και κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown οι καταναλωτές εκτοξεύοντας τις πωλήσεις στα 989,19 εκατ. ευρώ, ποσό που θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν απαγορεύονταν οι πωλήσεις συγκεκριμένων κωδικών (παιχνίδια, είδη σπιτιού, ένδυσης, υπόδησης κ.ά.) για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού δεδομένου ότι το υπόλοιπο λιανικό εμπόριο ήταν κλειστό.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου άγγιξαν τα 989,19 εκατ. ευρώ έναντι 845,24 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αυξημένος κατά 17%.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεύτερης καραντίνας, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων έτρεχε με διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης, πλην της εβδομάδας πριν από τα Χριστούγεννα που «άνοιξε» μερικώς η υπόλοιπη αγορά με τη μέθοδο του click away.

Ενδεικτικά, την εβδομάδα μετά τις ανακοινώσεις για την αναστολή όλων των δραστηριοτήτων στις 5 Νοεμβρίου, οι πωλήσεις κατέγραψαν εκρηκτική άνοδο της τάξεως του 36,3%, ενώ σταδιακά αποκλιμακώθηκαν.

Η μόνη εβδομάδα κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown που παρατηρείται μονοψήφιος ρυθμός αύξησης πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ είναι η εβδομάδα εφαρμογής του υβριδικού μοντέλου αγορών με «παράδοση εκτός» (click away) στο λιανεμπόριο. Είναι η εβδομάδα που τελειώνει 20.12.2020, με το ρυθμό ανάπτυξης να ανέρχεται σε 5,9%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα των Χριστουγέννων που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ εκτοξεύτηκαν στα 155,23 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 23,48 εκατ. ευρώ (+17,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων (+20,1%), ακολούθησαν τα καθαριστικά προϊόντα για το σπίτι (+14,7%), τα είδη προσωπικής υγιεινής και περιποίησης (+10,3%) και οι υπόλοιπες κατηγορίες (+12,5%).

Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, στη Θεσσαλονίκη κατά 19,6%, στην Κεντρική Ελλάδα κατά 16,9%, στη Βόρειο Ελλάδα κατά 19,1%, στην Πελοπόννησο κατά 18,6% και στην Κρήτη κατά 31,6%. Σχετικά με τα καταστήματα που προτίμησαν οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών εμφάνισαν τα υπερμάρκετ (25,2%), ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, τα μεσαία σούπερ μάρκετ με 14,3% και τα μικρά καταστήματα με 14,1%.

Πρωταθλητές… Χριστουγέννων

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΥΞΗΣΗ
ΤΡΟΦΙΜΑ 20,1%
ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ 14,7%
ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 10,3%
ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 12,5%

Ειδήσεις 

Κίνδυνος για φρένο σε δημόσια έργα

Οι ξένες αεροπορικές πετάνε με νέα δρομολόγια στην Ελλάδα – Οικονομική ανάσα από  το κράτος στα αεροδρόμια

Παιχνίδια: Πως κατάφεραν τα μικρά μαγαζιά να βγάλουν νοκ άουτ τις μεγάλες αλυσίδες στην αρένα του click away

Ελληνικό: Το πρώτο βήμα για το Μητροπολιτικό Πάρκο – Εγκρίθηκαν οι προμελέτες για τα διατηρητέα της Πολεμικής Αεροπορίας [εικόνες]

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Γλυφάδα: Κατάστημα εστίασης λειτουργούσε με κλειστές πόρτες παράνομα – Τι κατήγγειλε ο δήμαρχος

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Παράταση notam για τις πτήσεις εσωτερικού – Ποιες εξαιρούνται

Tinad

Lockdown – Βεβαίωση μετακίνησης εργαζομένων: Οι αλλαγές που θα ισχύουν από αύριο Δευτέρα

Tinad

Κορωνοϊός: Πάσχα με περιορισμούς, καλοκαίρι με μάσκα – Τι λέει στον «Ε.Τ.» ο Δημήτρης Παρασκευής

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Πολύ σκληρό lockdown στην Μαλεσίνα – Γενική απαγόρευση κυκλοφορίας

Ανδρέας Ντίνης

Έπιασαν γνωστό τραγουδιστή σε παράνομη λέσχη στην Κυψέλη παρά το lockdown

Ανδρέας Ντίνης

Κυβέρνηση: Τα σχέδια για επαναλειτουργία του λιανεμπορίου… κορωνοϊού επιτρέποντος

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – «Καμπανάκι» Λινού: Μη αποδοτικό το lockdown, πιθανή νέα παράταση

Tinad

Lockdown: Η ημερομηνία – ορόσημο για το άνοιγμα της αγοράς – Τι είπαν Πέτσας και Σκυλακάκης

Tinad