ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
BUSINESS

Παιχνίδια: Πως κατάφεραν τα μικρά μαγαζιά να βγάλουν νοκ άουτ τις μεγάλες αλυσίδες στην αρένα του click away

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

«Click» έκαναν στους καταναλωτές την περίοδο των Χριστουγέννων τα μικρά καταστήματα παιχνιδιών, τα οποία, παρά την πανδημία και τη λειτουργία τους μόνο με τη μέθοδο του click away, πέτυχαν το 100% του τζίρου που είχαν πραγματοποιήσει το 2019, ίσως και παραπάνω.

Αντίθετα, away… από τις περσινές πωλήσεις τους έμειναν οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, καθώς μετά βίας άγγιξαν το 15% του κύκλου εργασιών τα Χριστούγεννα του 2019, ενώ μόλις το 20%-35% του περσινού τους τζίρου πέτυχαν τα μεσαίου μεγέθους παιχνιδάδικα.

Οπως αναφέρει στον «.Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), Ιωάννης Παπαδόπουλος, το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες μπορούσαν να εξυπηρετήσουν περιορισμένες -σε σχέση με το μέγεθός τους- παραγγελίες, τα Jumbo παρέμειναν κλειστά και στα σούπερ μάρκετ για μεγάλο διάστημα απαγορεύονταν οι πωλήσεις παιχνιδιών οδήγησε το καταναλωτικό κοινό στα μικρά καταστήματα.

«Το 80% των καταναλωτών που έχασαν οι μεγάλοι παίκτες μετακινήθηκε στους μικρούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα μεγάλα καταστήματα να πραγματοποιήσουν μόλις το 15% του περσινού φυσικού τους τζίρου, τα μεσαία το 20%-35% και τα μικρά το 100% ανακτώντας μέρος του χαμένων πωλήσεων από όλη τη χρονιά», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών παιχνιδάδικων και στην επαρχία, καθώς, λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία και της απαγόρευσης μετακινήσεων από νομό σε νομό, οι καταναλωτές, θέλοντας και μη, επέλεγαν για τις αγορές τους τα καταστήματα της πόλης τους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΠΠΑ, μέρος των πελατών που μεταφέρθηκαν στα συνοικιακά μαγαζιά αναμένεται να διατηρηθεί και στη μετά τον κορονοϊό εποχή.

Επένδυση σε e-shop

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, πολλά μικρά καταστήματα από το πρώτο ακόμα lockdown, τον Μάρτιο, και αφού έχασαν την εορταστική περίοδο του Πάσχα, επένδυσαν στη δημιουργία e-shop για να αναπληρώσουν τον χαμένο τζίρο τους.

Οπως αναφέρει ενδεικτικά, τα Χριστούγεννα οι αντιπρόσωποι των παιχνιδιών σε πολλές περιπτώσεις δέχονταν από συνοικιακά μαγαζιά τέτοιο όγκο παραγγελιών που δεν μπορούσαν να χωρέσουν στα λίγα τετραγωνικά τους, γεγονός που αποδεικνύει τη στροφή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των παιχνιδιών με τη μεγαλύτερη ζήτηση την περίοδο των εορτών ήταν τα εκπαιδευτικά (παζλ), λόγω του χρόνου που περνούν πλέον στο σπίτι οι οικογένειες.

Μερίδιο από την πίτα της αγοράς πήραν και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς σε ορισμένες από αυτές οι πωλήσεις παιχνιδιών αυξήθηκαν σε ποσοστό μέχρι και 75%, ακόμα και από τον Νοέμβριο, που επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown.

Πάντως, αν και τα Χριστούγεννα πραγματοποιείται το 40%-50% του ετήσιου τζίρου, σε ετήσιο επίπεδο η εγχώρια αγορά παιχνιδιών υπολογίζεται ότι έχασε το 50%-60% των πωλήσεών της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2020 ο τζίρος του κλάδου δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ από 200-250 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019

Πτώση 54% κατέγραψαν οι πωλήσεις της Jumbo τον Δεκέμβριο

Στους χαμένους των εορτών συγκαταλέγονται οι μεγάλες αλυσίδες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος Jumbo, με το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στα παιχνίδια, τον Δεκέμβριο του 2020 κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 54%, καθώς κράτησε κλειστά τα καταστήματά του ακόμα και όταν είχε τη δυνατότητα να λειτουργήσει με τη μέθοδο του click away.

Συνολικά, με βάση τα προσωρινά στοιχεία που ανακοίνωσε η διοίκηση της αλυσίδας, το 2020 έχασε το 18,2% του τζίρου της.

Επισημαίνοντας την ανάγκη για ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων, η Jumbo σημείωσε ότι τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους.

Επιπλέον, ακόμα και το e-shop της εταιρίας ανά διαστήματα «κράσαρε» λόγω του τεράστιου όγκου παραγγελιών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετήσει το καταναλωτικό κοινό.

Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και σε άλλες μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες, πέρα από τις χιλιάδες παραγγελίες που δέχονταν ηλεκτρονικά, είχαν να αντιμετωπίσουν και το «μπλακάουτ» των εταιριών courier. Ετσι, έπρεπε να εξυπηρετούν μεγάλο όγκο παραγγελιών μέσω click away, με τους ανάλογους βέβαια περιορισμούς (μέγιστο αριθμό πελατών, αποστάσεις κ.λπ.).

Αυτοί οι παράγοντες λειτούργησαν ανασταλτικά και για τους πελάτες, οι οποίοι ήθελαν να αποφύγουν το ρίσκο να μην καταφέρουν να παραλάβουν τα δώρα τους την περίοδο των εορτών και κατέφευγαν σε πιο «ασφαλείς» λύσεις για τις αγορές τους, όπως τα συνοικιακά καταστήματα, βιβλιοπωλεία κ.λπ.

Ειδήσεις 

ΕΓΣ ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Οι σημαντικότεροι διεθνείς proxy advisors ISS και Glass Lewis συνιστούν ψήφο κατά του συνόλου των προτάσεων της Reggeborgh

Ελληνικό: Το πρώτο βήμα για το Μητροπολιτικό Πάρκο – Εγκρίθηκαν οι προμελέτες για τα διατηρητέα της Πολεμικής Αεροπορίας [εικόνες]

Επιτέλους! Η ανακοίνωση από τα jumbo που όλοι περίμεναν

 

Προτεινόμενα για εσάς

Κορωνοϊός: Τα δεδομένα που θα κρίνουν την άρση ή όχι του lockdown – Προτεραιότητα το λιανεμπόριο

Ανδρέας Ντίνης

Lockdown: «Ματώνουν» κι άλλο οι «κόκκινες» περιοχές – Όλα τα μέτρα που ισχύουν από σήμερα σε όλη την Ελλάδα

Μιχάλης Μάρδας

Αττική – Θεσσαλονίκη: Κλειστά μαγαζιά το ΣΚ, μόνο click-away τις υπόλοιπες ημέρες, απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6

Ανδρέας Ντίνης

Έκτακτη ανακοίνωση από ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti και Bershka – Δείτε τι αλλάζει για τα ψώνια μας

Ανδρέας Ντίνης

Στα κόκκινα το click away – Πώς θα ψωνίζουμε από σήμερα σε όλη την Ελλάδα

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός-Εισηγήσεις λοιμωξιολόγων: Ανοιχτά γυμνάσια, κλειστά λύκεια στις «κόκκινες περιοχές» – Ψώνια με click away – Τι θα γίνει με κομμωτήρια, ΟΠΑΠ

Μιχάλης Μάρδας

Σούπερ μάρκετ: Άγγιζε το 1 δισ. ο τζίρος στο δεύτερο lockdown – 20% αυξήθηκαν οι πωλήσεις τροφίμων τα  Χριστούγεννα [πίνακας]

Δημήτρης Ντόγκας

Παπαθανάσης: «Click away» αν υπάρξει συνωστισμός με το άνοιγμα του λιανεμπορίου

Evanthia Karra

Το click away συγκράτησε την πτώση του τζίρου – Βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια και ανθοπωλεία έκαναν τη μεγάλη ανατροπή [πίνακας]

Δημήτρης Ντόγκας