ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
BUSINESS

«Χαρίζει» 47,5 εκατ. ευρώ ο ΟΑΣΘ

Σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ «χαρίζει» στα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών η διοίκηση του -κρατικού πια- Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ παραιτήθηκε από το Διαιτητικό Δικαστήριο, στο οποίο είχε προσφύγει η προηγούμενη διοίκηση διεκδικώντας από τα δύο υπουργεία 47,5 εκατομμύρια ευρώ για το 2015! Η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί πολλά προβλήματα στη διαδικασία απογραφής και εκκαθάρισης του Οργανισμού.

Αν το Διαιτητικό Δικαστήριο δικαίωνε τον ΟΑΣΘ (σ.σ.: όπως συνέβαινε συνέχεια τα τελευταία χρόνια), τότε στα ταμεία του θα έμπαιναν 47,5 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον, το ποσό αυτό δεν θα ληφθεί υπόψη στην απογραφή της περιουσίας του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα να μειωθεί το τίμημα που θα καταβάλει το Δημόσιο στους παλιούς μετόχους για την εξαγορά των μετοχών τους.

Η υπόθεση ξεκινά στις 5 Ιουλίου 2017, όταν η παλιά διοίκηση του ΟΑΣΘ προσφεύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο κατά των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, ως εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου. Ζητά να αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου για καταβολή στον ΟΑΣΘ επιπλέον αντισταθμιστικής καταβολής χρήσεως 2015, ποσού 47.513.222,70 ευρώ.

Πριν από μία εβδομάδα, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ με έγγραφό της προς τον αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Ιωάννη Γιαννακόπουλο έκανε γνωστό ότι «ο ΟΑΣΘ παραιτείται της από 5.7.2017 αιτήσεως του Οργανισμού προς το Διαιτητικό Δικαστήριο, σχετικά με τη διαφορά οριστικοποίησης των συμβατικών δαπανών, συμβατικών εσόδων και αντισταθμιστικής καταβολής χρήσεως 2015». Στην ουσία, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, η οποία διορίστηκε από τους κ.κ. Τσακαλώτο και Σπίρτζη, παραιτείται από διαδικασία διαιτησίας σε βάρος των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη και στερεί από τα ταμεία της ενδεχόμενα έσοδα 47,5 εκατομμυρίων ευρώ!

Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την κίνησή της, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει στην επιστολή ότι «από της δημοσιεύσεως του ν. 4482/2017, λυθείσης πλέον της συμβάσεως και ανυπαρξίας αντισυμβαλλόμενου μέρους λόγω εξαγοράς του ΟΑΣΘ, δεν είναι δυνατή η προσφυγή στη διαιτησία ούτε η συνέχιση της διαδικασίας διαιτησίας από προγενέστερη του νόμου αίτηση». Οπως έγινε γνωστό, στη σύμβαση που είχε υπογράψει το Ελληνικό Δημόσιο με τον ΟΑΣΘ και καταργήθηκε με την κρατικοποίηση του Οργανισμού, υπήρχε ο όρος πως, αν τα έξοδα του ΟΑΣΘ ήταν περισσότερα από τα έσοδα, τότε την οικονομική διαφορά αναλάμβανε να καλύψει το Ελληνικό Δημόσιο. Σύμφωνα με την παλιά διοίκηση του ΟΑΣΘ, για το 2015 υπήρχε «τρύπα» 47,5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ αυτός ο όρος ήταν εκείνος που δικαίωνε πάντα στα Διαιτητικά Δικαστήρια τον Οργανισμό.

Ομως, η παραίτηση από το Διαιτητικό Δικαστήριο δημιουργεί πρόβλημα στην απογραφή και εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Με τη συγκεκριμένη απόφαση μειώνεται (επίτηδες;) η αξία του ΟΑΣΘ, επομένως η αξία της αποζημίωσης που θα πρέπει να καταβληθεί στους παλιούς μετόχους του Οργανισμού θα είναι μικρότερη. Φυσικά, η συγκεκριμένη απόφαση δεν θα μείνει ασχολίαστη από τους παλιούς μετόχους, η αντίδραση των οποίων αναμένεται σύντομα.

Οπως και να έχει, η κίνηση της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ επιβεβαιώνει την ορθότητα της απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας του 1997 σύμφωνα με την οποία στη διαδικασία της εκκαθάρισης θα πρέπει να συμμετάσχει και εκπρόσωπος της πρώην διοίκησης. Η απόφαση του ΣτΕ και η παράλειψη του κ. Σπίρτζη να τοποθετήσει εκπρόσωπο της πρώην διοίκησης του ΟΑΣΘ στη διαδικασία εκκαθάρισης του Οργανισμού παρουσιάστηκαν σε ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής.

Άγγελος Αγγελίδης
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Προτεινόμενα για εσάς

«Epic fail» στη Θεσσαλονίκη: Λεωφορεία του ΟΑΣΘ έχουν ταμπέλες για… Βουδαπέστη

Evanthia Karra

ΟΑΣΑ & ΟΑΣΘ: Γκάζι για προμήθεια συσκευών συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα

Δημήτρης Ντόγκας

Θεσσαλονίκη: Χύθηκε καυτό νερό από τα καλοριφέρ πάνω σε επιβάτιδα αστικού λεωφορείου

Μιχάλης Μάρδας

Απίστευτος καυγάς οδηγού του ΟΑΣΘ με επιβάτη: «Άντε γ@@..υ,πρωί πρωί»

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός – ΟΑΣΘ: Tρεις νεκροί λόγω covid-19, 36 τα ενεργά κρούσματα

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός – Συναγερμός στον ΟΑΣΘ: 40 κρούσματα και 350 άτομα σε καραντίνα

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός – ΟΑΣΘ: 30 κρούσματα – 150 εργαζόμενοι σε καραντίνα

Ανδρέας Ντίνης

Κώστας Καραμανλής: Οι αποκαλύψεις για τα έργα και τις ημέρες ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΑΣΘ

Δημήτρης Ντόγκας

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησαν δρομολόγια τα πρώτα 54 νέα λεωφορεία – Ποιες γραμμές θα ενισχυθούν

Δημήτρης Ντόγκας