Ελεύθερος Τύπος
EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η νέα Mercedes-Benz GLΑ: Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη ασφάλεια

Newsroom eleftherostypos.gr

Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz και έρχεται να την ολοκληρώσει.

Ταυτόχρονα, αποτελεί το βασικό μοντέλο της επιτυχημένης γκάμας SUV της εταιρείας και το πιο αγαπημένο της Ελληνικής αγοράς. Η νέα GLA απέκτησε ακόμη πιο επιβλητικό παράστημα από την προκάτοχό της με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 χιλιοστά με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη. Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που χαρακτηρίζει το SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ πιο γενναιόδωρος παρόλο που το μήκος της νέας GLA έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό. Στα αδιαμφισβήτητα Offroad χαρακτηριστικά της συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις. Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad, το οποίο προσφέρει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και προβολή offroad κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.

Η νέα GLA κάνει άλλο ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις ανάλογα με την περίσταση.

Με πανίσχυρους και αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, η νέα GLA συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Η GLA προσφέρει άριστη αεροδυναμική με τιμή Cd από 0,28. Σύντομα θα διατίθεται ένα μοντέλο EQ Power με υβριδικό σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσει η EQA, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

«Το λανσάρισμα της νέας GLA σηματοδοτεί την κορύφωση της πλήρους ανανέωσης της οικογένειας compact αυτοκινήτων μας», λέει η Britta Seeger, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνη Μάρκετινγκ & Πωλήσεων Mercedes-Benz Cars. «Η μεγάλη ζήτηση για τα SUV μας αποδεικνύει ότι μπορούμε να προσφέρουμε το κατάλληλο μοντέλο για κάθε πελάτη μας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ανταποκρινόμενη στις επιθυμίες των πελατών, η γκάμα περιλαμβάνει δύο Offroad μοντέλα, την GLB και την GLA, τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια: η GLB είναι το πιο λειτουργικό και το πιο ευρύχωρο compact αυτοκίνητο της οικογένειας, ενώ η νέα GLA είναι ένα σπορτίφ SUV με έμφαση στο lifestyle.»

«Η νέα GLA ενσαρκώνει την τέλεια συνέργεια μεταξύ της γνήσιας ομορφιάς και του στιβαρού Offroad χαρακτήρα», σύμφωνα με τον Gorden Wagener, Chief Design Officer του Ομίλου Daimler. «Στόχος μας είναι να κάνουμε το δυναμικό SUV εκφραστή της μοντέρνας πολυτέλειας στο μέλλον.»

Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη στα τέλη Απριλίου 2020. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη στις εκθέσεις αντιπροσωπειών στις ΗΠΑ, καθώς και στην Κίνα. Χάρη στην παγκόσμια κάλυψη του δικτύου πωλήσεων, η Mercedes-Benz προσδοκά ότι η GLA θα αποτελέσει ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της compact κατηγορίας σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής. Η GLA παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Rastatt (Γερμανία), καθώς και στο Πεκίνο για την τοπική αγορά της Κίνας.

Με αυτοπεποίθηση και δυναμισμό: η εξωτερική σχεδίαση

Η GLA διαθέτει συνολικά δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω. Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse). Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, ενισχύουν την γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνισή της. Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων. Τα καμπύλα περιγράμματα του προφίλ προσδίδουν στο αυτοκίνητο το δυναμικά κομψό ταμπεραμέντο του και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι φωτοσκιάσεων.

Όπως και σε άλλα μοντέλα SUV της Mercedes-Benz, η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι. Με το απαράμιλλο στιλ της μάρκας, η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας με προσοχή στην λεπτομέρεια.

Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι του αυτοκινήτου. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα, αφενός να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο, και αφετέρου να παραμένουν καθαρά τα πλαίσια των θυρών (και συνεπώς τα παντελόνια των επιβατών) και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον Offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η προστασία υποδαπέδου μπροστά και πίσω.

Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι με αυτή τη σχεδίαση το πίσω τμήμα δείχνει φαρδύτερο. Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά, τα οποία διατίθενται προαιρετικά ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού, αποτελούν οι ενσωματωμένες ράγες οροφής και η χρωμιωμένη επένδυση προστασίας για το κατώφλι του χώρου φόρτωσης.

Σύγχρονος και ποιοτικός εσωτερικός χώρος

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση.

Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται αρμονικά στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών. Η χειρολαβή στήριξης είναι κυλινδρική και οριζόντια τοποθετημένη σαν κουπαστή.

Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα και το λογισμικό που μαθαίνει αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

Σημαντική βελτίωση των διαστάσεων και της λειτουργικότητας του εσωτερικού χώρου

Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτ-μπαγκάζ.

Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι ψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως ενδείκνυται για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 97 mm ψηλότερα από ό,τι προηγουμένως. Η διαφορά είναι 140 mm σε σύγκριση με την A-Class και 52 mm σε σύγκριση με την B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο – κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.

Ένας από τους βασικούς τομείς εστίασης, γενικά, ήταν η χρηστική αξία. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα καθώς, σε αυτήν την παραλλαγή, οι έδρες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60.m                                                 k mkj

Σημαντική ευελιξία προσφέρει το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη

επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και να μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρακολουθούν στενά την κυκλοφορία

Η GLA εξοπλίζεται με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα οποία προσφέρουν συνεργατική υποστήριξη στον οδηγό. Οι πιο πρόσφατες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (προαιρετικός εξοπλισμός που διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το επίπεδο εξοπλισμού) περιλαμβάνει:

· Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:

  • επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,
  • διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,
  • ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» (“gliding”) στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.

· Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:

  • Ενεργή υποβοήθηση ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης – με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης στο Κέντρο Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης της Mercedes-Benz σε περίπτωση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου (ανάλογα με τη χώρα)
  • Λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα.

· Ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν από εισόδους/εξόδους αυτοκινητοδρόμων – σε συνδυασμό με το Live Traffic Navigation, μείωση ταχύτητας κατά την προσέγγιση σε μποτιλιάρισμα,

· Υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής,

· Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, (Active Lane Keeping Assist)

· Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,

· Ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, (Active Brake Assist with turning manoeuvre and cross-traffic function)

· PRE-SAFE® PLUS: μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν εξακολουθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα μπορεί επίσης να εφαρμόσει δύναμη στα φρένα ενώ το αυτοκίνητο είναι ήδη σταματημένο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμών καθώς περιορίζει το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.

Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και προτού εξέλθει ο οδηγός, το σύστημα μπορεί να τον ενημερώνει με μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη ότι υπάρχει όχημα ή ποδηλάτης σε κρίσιμη απόσταση. Εάν ο οδηγός ακουμπήσει τη χειρολαβή της πόρτας εκείνη τη στιγμή, ακούγεται μια πρόσθετη ηχητική προειδοποίηση και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της πόρτας (αν υπάρχει) αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα. Ο διερχόμενος χρήστης του δρόμου πρέπει να κινείται με ταχύτητα πάνω από 7 χλμ./ώρα. Η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης του συστήματος υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας είναι διαθέσιμη όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και για έως τρία λεπτά αφού απενεργοποιηθεί ο διακόπτης της μίζας. Όταν το αυτοκίνητο κινείται, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, που περιλαμβάνεται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης, μπορεί επιπλέον να αντιδρά όταν υπάρχουν οχήματα στη νεκρή γωνία, επεμβαίνοντας ενεργητικά στα φρένα.

Ακόμα πιο ξεκούραστα ταξίδια με το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING και την κινηματική καθισμάτων ENERGIZING

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING συνδυάζει διάφορα συστήματα ανέσεων στο όχημα και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες επιλογές μασάζ, προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το vivoactive® 3 smartwatch της Mercedes-Benz ή άλλη συμβατική φορετή συσκευή (wearable) Garmin®, τα προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των υποδείξεων.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING διευρύνεται με την κινηματική καθισμάτων ENERGIZING. Το σύστημα υποστηρίζει ορθοπεδικά τις αλλαγές της στάσης σώματος, πραγματοποιώντας ανεπαίσθητες αλλαγές στην κλίση της πλάτης και της έδρας του καθίσματος. Αυτή η κινηματική καθισμάτων ENERGIZING διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Καθαρή και περιποιημένη: η νέα λειτουργία πλύσης του αυτοκινήτου

Η GLA εξοπλίζεται με τη λειτουργία πλύσης αυτοκινήτου, γνωστή ήδη από την GLS. Με μία εντολή, διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέφτες και κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη ηλιοροφή. Τα σήματα του αισθητήρα βροχής καταστέλλονται, ώστε να μην ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται αυτόματα στην ανακύκλωση αέρα. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει μπροστινή κάμερα 360°, μετά από λίγα δευτερόλεπτα προβάλλεται η εικόνα μπροστά από το αυτοκίνητο, για να διευκολύνει την είσοδο στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Αυτές οι ρυθμίσεις απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις βγει ο οδηγός από το πλυντήριο αυτοκινήτων και επιταχύνει σε ταχύτητα άνω των 20 χλμ./ώρα.

Εξαιρετική άνεση σε μακρινές διαδρομές και άφθονη οδηγική απόλαυση με το νέο σύστημα ανάρτησης

Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου MacPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από βραχίονες κάτω από το κέντρο κάθε τροχού, γόνατα MacPherson και δύο ημίμπαρα. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.

Η GLA διαθέτει έναν υπερσύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι για μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και διαμήκη/πλευρική δυναμική. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε ένα υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα.

Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Περισσότερη πρόσφυση όταν χρειάζεται: σύστημα τετρακίνησης 4MATIC

Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη».

Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

Χρήσιμο σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη: το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad στον βασικό εξοπλισμό. Τα επιμέρους στοιχεία του πακέτου:

· Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού Offroad, η οποία ενεργοποιείται στο πρόγραμμα οδήγησης

Offroad, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία Offroad, ενεργοποιείται επίσης ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων MULTIBEAM LED σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Έτσι εξασφαλίζεται ευρεία και αποτελεσματική κατανομή του φωτός μπροστά από το όχημα.

· Επιπλέον, το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad περιλαμβάνει άλλο ένα πρόγραμμα οδήγησης, το οποίο δεν προσαρμόζει απλώς τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4MATIC (βλ. παραπάνω), αλλά και την απόδοση ισχύος του κινητήρα και τις επεμβάσεις του ABS κατά την εκτός δρόμου οδήγηση σε σχετικά εύκολο έδαφος. Ενεργοποιείται από τον διακόπτη DYNAMIC SELECT.

· Υπάρχει η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων. Η ρεαλιστική παρουσίαση της ανωφέρειας ή κατωφέρειας, η γωνία κλίσης και οι τεχνικές ρυθμίσεις βοηθούν τον οδηγό να υπολογίζει ευκολότερα τους ελιγμούς.

· Το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ 2 και 18 χλμ./ώρα, και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up. Με στοχευμένες επεμβάσεις στα φρένα, το σύστημα DSR συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου κατά την οδήγηση σε απότομη κατηφόρα.

Ισχυροί και αποδοτικοί κινητήρες

Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.

Η βασική έκδοση των βενζινοκίνητων μοντέλων είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,0-5,7 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 137-130 g/km)1. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.

Ο 2λιτρος κινητήρας M 260 των ισχυρότερων βενζινοκίνητων μοντέλων GLA διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPE®. Αυτή η αρχή σχεδιασμού, η οποία εσωτερικά ονομάζεται «διαμόρφωση τρομπέτας», ελαχιστοποιεί την τριβή των εμβόλων και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Οι άξονες εξισορρόπησης για ομαλή λειτουργία του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί στο κατώτερο τμήμα του στροφαλοθαλάμου. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής.

Όλα τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί, όπως ο ακριβής έλεγχος της γεωμετρίας του στροβιλοσυμπιεστή με wastegate, καθιστούν τον κινητήρα αθόρυβο, πανίσχυρο και οικονομικό, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας είναι διαμορφωμένος για μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση 4MATIC και συνδυάζεται πάντα με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT. Ο κινητήρας M 260 παράγεται στο εργοστάσιο Kölleda της Θουριγγίας (Γερμανία).

Προτεινόμενα για εσάς

Φόρμουλα Ένα: «Άπιαστος» ο Μπότας στο γκραν πρι της Αυστρίας!

Tinad

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Το Mercedes-AMG G63 «δεν χάνει» στα χιόνια

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Συνέντευξη με τον Όλα Σελένιους, CEO της Mercedes: Εξισορροπώντας τα άκρα

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η Mercedes-Benz Ελλάς συνδράμει στην Εθνική μάχη κατά της πανδημίας

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά της Mercedes B-Class

Παγκόσμια πρεμιέρα της νέας E-Class και άλλες σημαντικές παρουσιάσεις

Σωτήρης Παπαδήμας

Ειδική έκδοση Mercedes Vito Tourer Dark Edition

Σωτήρης Παπαδήμας

Η Mercedes-Benz στο 90ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Σωτήρης Παπαδήμας