Ελεύθερος Τύπος
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο τιμόνι του ανανεωμένου Volkswagen Passat

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Άνετο, με μπόλικη τεχνολογία, ραφιναρισμένη λειτουργία και με καλή τιμή για την ποιότητα και το μέγεθος του ονόματος που φέρει, το ανανεωμένο Passat αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στα μεσαία οικογενειακά

Μια ματιά στους πίνακες πωλήσεων, αρκεί για να μετατρέψει την υποψία σε βεβαιότητα. Η κατηγορία που έχει πληγεί περισσότερο από την κατακόρυφη άνοδο των πωλήσεων των SUV (ανεξαρτήτως μεγέθους), είναι η μεσαία. Η οποία για το 2019, αποτέλεσε το 1,51% των συνολικών πωλήσεων. Αν το προτιμάτε σε απόλυτους αριθμούς, αναφερόμαστε σε 1.726 μονάδες. Ενδεικτικά, περίπου τις μισές απ’ ότι το Qashqai μόνο του. Και να φανταστεί κανείς πως πρόκειται για μία κατηγορία που τις αποκαλούμενες καλές εποχές, ζούσε κι αυτή το δικό της μύθο στην Ελλάδα.

Στη σύγχρονη πραγματικότητα, το segment D έχει ουσιαστικά χωριστεί σε δύο μέρη. Στο ένα βρίσκονται όλα τα mainstream μοντέλα, όπως π.χ. το Ford Mondeo, η Skoda Octavia και το Opel Insignia και στο άλλο, τα premium μοντέλα, όπως το Audi Α4, η BMW Σειρά 3 και η Mercedes CClass. Το Passat είναι το μοντέλο που επιχειρεί να γεφυρώσει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στα δύο αυτά μέρη, ενσωματώνοντας αρκετά από τα χαρακτηριστικά τους. Θεωρητικά, χωρίς τα αρνητικά. Που στη μεν πρώτη περίπτωση είναι οι όποιες παραχωρήσεις σε επίπεδο ποιότητας, ενώ στη δεύτερη, η σαφώς υψηλότερη τιμή.

Στην ανανεωμένη εκδοχή της 8ης γενιάς του Passat που παρουσιάστηκε στην αγορά το 2015, μπορεί οι αλλαγές να μην είναι εκτεταμένες, αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, που διαθέτει το αισθητικό και τεχνολογικό υπόβαθρο για να τοποθετηθεί στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του και την τιμή που θα του επιτρέψει να το πετύχει. Τουλάχιστον θεωρητικά. Η επανασχεδιασμένη μάσκα και η αύξηση του μήκους κατά 8 χλστ. είναι αρκετά πιθανό να περάσουν απαρατήρητα, την ώρα που στο πίσω μέρος, η αλλαγή αφορά στην τοποθέτηση του λογότυπου Passat στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Ο οποίος με την ευκαιρία, είναι αρκετά μεγάλος, φτάνοντας τα 586 λίτρα.

PREMIUM ΑΕΡΑΣ

Στο εσωτερικό, οι νέες επενδύσεις και τα διακοσμητικά, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και τις επενδύσεις σε piano black στην κονσόλα, ενισχύουν τον premium αέρα που επιθυμεί να δώσει στο μοντέλο της η VW.

Στα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον βασικό κινητήρα diesel 1.6, απόδοσης 120 ίππων. Ο οποίος είναι μεν αξιοπρεπής, αλλά μην περιμένεις κάτι παραπάνω από αυτό αναφορικά με τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Στα συν αναμφισβήτητα το ότι συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG, όπως επίσης και η χαμηλή κατανάλωση για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, είναι σαφές πως η VW επέλεξε την άνεση έναντι της δημιουργίας ενός συνόλου που προάγει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου-οδηγού.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του, οι αποσκευές τους θα χωρέσουν στο πορτ μπαγκάζ και το ταξίδι τους θα είναι μετά βεβαιότητας άνετο και ξεκούραστο. Με τη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, θα είναι και οικονομικό από πλευράς κατανάλωσης. Κι όλα αυτά, με κόστος κτήσης από 27.300 ευρώ. Απόλυτα λογικό, για ένα μοντέλο 4,77 μέτρων που φέρει το λογότυπο Passat το οποίο όπως και να το κάνεις, είναι από τα πλέον εμβληματικά της κατηγορίας.

 

Αυτά όμως είναι η θεωρία. Η πράξη είναι οι επιλογές των αγοραστών. Που εν προκειμένω στην Ελλάδα, δείχνουν μια άλλη προσέγγιση της συγκεκριμένης κατηγορίας απ’ ότι συμβαίνει με άλλες. Ενώ δηλαδή στις μικρότερες κατηγορίες της αγοράς, η ιδέα ενός μοντέλου που αποτελεί χρυσή τομή συνήθως καταγράφει υψηλές πωλήσεις, στην μεσαία κατηγορία οι επιλογές φαίνεται πως γίνονται με διαφορετικά κριτήρια. Και μπορεί η πρωτιά της Octavia να είναι λογική, καθώς προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας στην καλύτερη δυνατή τιμή, έστω κι αν υστερεί λίγο σε ποιότητα απέναντι στο Passat, όμως οι αμέσως επόμενες θέσεις καταλαμβάνονται από την 3άδα των premium μοντέλων των Audi, BMW και Mercedes, οι οποίες απολαμβάνουν μεν υψηλότερο πρεστίζ και ποιότητα από το VW, όμως διαθέτουν παρόμοιο τεχνολογικό προφίλ, μικρότερους χώρους και υψηλότερη τιμή.

Συμπέρασμα; Αυτοί οι λίγοι -πλέον- που επιλέγουν να αγοράσουν ένα μεσαίο sedan, το κάνουν έχοντας ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι είναι αυτό που επιζητούν. Πρακτικότητα ή πρεστίζ. Όχι κάτι ενδιάμεσο. Για το τελευταίο, μάλλον τους ελκύει περισσότερο η ιδέα ενός Tiguan.

Προτεινόμενα για εσάς

Το εξωτερικό design του VW ID.4 με αεροδυναμικό συντελεστή 0.28 Cd

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η VW ξεκίνησε την παραγωγή του ID4 EV στη Γερμανία

«Volkswagen MORE for you»: Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα απόκτησης ενός Volkswagen

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

To Volkswagen T-Roc Cabriolet έφτασε στην ελληνική αγορά

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Οδηγούμε την νέα γενιά του Volkswagen Golf

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Opel Corsa

Ε-up!: Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το μικρό ηλεκτροκίνητο Volkswagen

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma των 155 ίππων

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος