Ελεύθερος Τύπος
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLA 200

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

H νέα GLA είναι πιο εύσωμη, πιο άνετη και πιο «boxy» εμφανισιακά σε σύγκριση με το απελθόν μοντέλο. Παραμένει συμπαγείς σε εξωτερικές διαστάσεις και έχει γίνει πιο εύχρηστη χάρη στο σύγχρονο τεχνολογικό οπλοστάσιο που διαθέτει. Η βασική έκδοση GLA 200 με τον μικρό βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων Turbo φαίνεται πως θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις καθώς δεν της λείπει η δύναμη ενώ συνάμα δεν υπερβαίνει τα εσκαμμένα σε κατανάλωση και κόστος χρήσης.

Με παρουσία στη διεθνή σκηνή από το 2014 και με συνολικές πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου μονάδων, η σειρά GLA έχει να επιδείξει ένα ισχυρό εμπορικό αποτύπωμα που συνδυάζεται με καλή μεταπωλητική αξία. Αποτελεί το μικρό crossover μοντέλο της Mercedes όπου στην 2η γενιά του μετεξελίχθηκε σε ένα κλασικό SUV κυρίως σε ότι αφορά στην εμφάνιση και στη δομή. Διότι τεχνολογικά δεν διαφέρει και πολύ από το μοντέλο της πρώτης γενιάς που είχε χαρακτηριστικά μοντέλου crossover.

Η Mercedes θέλησε να δώσει όγκο στο σχέδιο της GLA και ως εκ τούτου ύψωσε το νέο αμάξωμα της 2ης σειράς (κατά 10 εκατ.) και το πλάτυνε διατηρώντας ωστόσο το μήκος στο μέγεθος του προηγούμενου (4,4 μ.) με στόχο ο συνολικός χάρτης των διαστάσεων να μην ξεφύγει από τα όρια του… κόμπακτ. Το αμάξωμα βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MFA II που στην περίπτωση της νέας GLA παρουσιάζει μεταξόνιο 2,729 μ. και με την καλή διευθέτηση που έχει γίνει, κερδίζει πόντους τόσο στην καμπίνα όσο και στο χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος προσδιορίζεται στα 435 λίτρα (14 λίτρα μεγαλύτερος από το προηγούμενο μοντέλο) ενώ είναι γεγονός πως οι επιβάτες θα βρουν αυτή την GLA αρκετά άνετη. Ειδικά μάλιστα όσοι καθίσουν πίσω καθώς έχουν την δυνατότητα να μετακινήσουν τα έδρανα της δεύτερης σειράς καθισμάτων πάνω σε ράγες κατά 14 εκατοστά. Επίσης, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων ρυθμίζονται και ως προς την κλίση.

ΨΗΛΟΤΕΡΑ ΚΑΘΗΜΕΝΟΣ
Ένα ακόμα σημείο που διαφέρει η νέα από την απελθούσα GLA είναι η θέση οδήγησης. Τοποθετημένη ψηλότερα κατά 9,7 εκατ. εξασφαλίζει στον οδηγό καλύτερη περιφερειακή ορατότητα και δίνει παράλληλα την αίσθηση ενός κλασικού SUV. Ο πίνακας οργάνων χαρακτηρίζεται από την digital φιλοσοφία όλων των σύγχρονων Mercedes με την διάταξη από δύο οθόνες (7 και 10,25 ίντσες) του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που επιδέχονται πλήθος ενδείξεων και απεικονίσεων παραμετροποίησης ενώ παράλληλα ενεργοποιούν κάποιες λειτουργίες μέσω φωνητικών εντολών.

Τα υλικά δείχνουν και είναι ποιοτικά ενώ σε επίπεδο χρηστικότητας θα βρείτε ευμεγέθεις θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων αλλά και κάμερα οπισθοπορείας που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό. Όπως κάθε σύγχρονη Mercedes, η νέα σειρά GLA υποστηρίζεται από το πρόγραμμα διασύνδεσης «Mercedes Me» όπου μέσω εφαρμογής που κατεβάζει ο χρήστης στο smartphone έχει τη δυνατότητα πρόσβασης διάφορων πληροφοριών για το αυτοκίνητό του όπως επικείμενα σέρβις, τον εντοπισμό του, την κυκλοφοριακή κίνηση σε επιλεγμένες διαδρομές που πραγματοποιεί καθημερινά καθώς και άλλα στοιχεία που υπάρχουν στο οικοσύστημα της εταιρείας.

ΣΤΑ 1.3 ΛΙΤΡΑ ΜΕ TURBO
Η νέα σειρά, μοιράζεται τα ίδια μοτέρ με τα υπόλοιπα μικρά-μεσαία μοντέλα της εταιρείας. Η βασική έκδοση βενζίνης της έκδοσης GLA 200 αποτελεί προϊόν κοινής εξέλιξης με τις Renault και Nissan και είναι 4κύλινδρος 1,3 λίτρων με απόδοση 163 ίππους μέσω υπερτροφοδότησης. Μάλιστα, διαθέτει λειτουργία εξοικονόμησης καυσίμου καθώς φέρει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων όταν κινείται υπό μερικό φορτίο. Πρόκειται για έναν αρκετά εύστροφο κινητήρα που παρουσιάζει μέση κατανάλωση μεταξύ 7,5 και 9 λίτρων/100 χλμ. και ρύπους CO2 στα 137 γρ./χλμ. Συνδυάζεται δε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με προγράμματα έξυπνης διαχείρισης στη λειτουργία του.

Με αλουμινένιες αναρτήσεις σε διάταξη ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω το νέο μικρό SUV της Mercedes προσφέρει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στον οδηγό της με το ίχνος του αυτοκινήτου να έχει μεγαλώσει λόγω και των διευρυμένων μετατροχίων. Η ρύθμιση της ανάρτησης κρατά μία ιδανική σχέση μεταξύ συμπεριφοράς και άνεσης. Βεβαίως η ευελιξία περιορίζεται στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης καθώς υπάρχουν αδρανειακές τάσεις λόγω του υψηλότερου κέντρου βάρους που έχει αυτή η γενιά GLA. Ωστόσο, το αμάξωμα δεν ταλαντώνεται έντονα στις κλειστές στροφές ενώ τα περιθώρια πλευρικής στήριξης προκύπτουν υψηλά χάρη και στους τροχούς των 17 ιντσών (η βασική επιλογή) με τα ελαστικά της Continental διαστάσεων 215/65.

Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την ακριβή απόδοση των αντίστοιχων συστημάτων της BMW όμως έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν ενώ το σύστημα πέδησης είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας κρινόμενο τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.

ΠΛΟΥΣΙΑ ΛΙΣΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Εξοπλισμένη με ότι πιο σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα διαθέτει σήμερα η Mercedes στο οπλοστάσιό της, η νέα GLA προσφέρει μεταξύ άλλων: τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, το σύστημα αυτόνομης πέδησης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα αλλά κι ένα σύστημα προειδοποίησης του οδηγού όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Είναι βέβαιο πως με όλα αυτά, η νέα σειρά GLA έχει ξεφύγει από τα επίπεδα τιμής της προηγούμενης γενιάς έχοντας ως αφετηρία τα 35.850 ευρώ για την βασική έκδοση. Η επιλογή του μοντέλου GLA 200 στοιχειοθετείται πάνω σε συνολικά τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού με την κορυφαία να φθάνει στα 51.166 ευρώ με το πακέτο εμφάνισης AMG.

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει την κυκλοφορία μίας υβριδικής plug-in έκδοσης (EQ Power) αργότερα μέσα στην χρονιά αλλά και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (EQA) της GLA προς το τέλος του έτους. Σε βενζίνη υπάρχει και η έκδοση GLA 250 με τον δίλιτρο κινητήρα των 225 ίππων που συνοδεύεται από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes και έχει τιμή εκκίνησης στα 52.350 ευρώ. Από την άλλη, η βασική έκδοση diesel 200 d με τον δίλιτρο κινητήρα 150 ίππων, ξεκινά από το επίπεδο των 43.670 ευρώ.

Προτεινόμενα για εσάς

Mea culpa από τον Ρουβά για την φωτογραφία με τη Mercedes στο Ηρώδειο

Μιχάλης Μάρδας

Έρχεται καμπάνα για την διαφήμιση της Mercedes με τον Ρουβά – Τι λέει το υπ. Πολιτισμού

Μιχάλης Μάρδας

Η Mercedes-Benz A250e έφτασε στην ελληνική αγορά – Δείτε τις τιμές

Η Mercedes-Benz επεκτείνει τη γκάμα των plug-in hybrid μοντέλων της

Φόρμουλα Ένα: «Άπιαστος» ο Μπότας στο γκραν πρι της Αυστρίας!

Tinad

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Το Mercedes-AMG G63 «δεν χάνει» στα χιόνια

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η νέα Mercedes-Benz GLΑ: Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη ασφάλεια

Συνέντευξη με τον Όλα Σελένιους, CEO της Mercedes: Εξισορροπώντας τα άκρα

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος