Ελεύθερος Τύπος
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Citroën C5 Aircross

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος 

 Το CAircross διαθέτει μεγάλους χώρους, είναι εξαιρετικά άνετο στο ταξίδι και πολύ καλά εξοπλισμένο.Ως εκ τούτου αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογήστην κατηγορίατων μικρομεσαίων SUV.

 Κάθε εταιρεία φροντίζει να αφήσει ένα στίγμα στη σύγχρονη ιστορία της. Τεχνολογικό ή αισθητικό. Δεν πρόκειται απαραίτητα για στοιχείο υπεροχής, ούτε για κάποιου είδους αποκλειστικότητα, αλλά για ένα από τα κύρια γνωρίσματα που διαθέτει κάθε brand. Για το group VW αυτό ήταν το κιβώτιο DSGΓια την Fordοι κινητήρες EcoBoost και για την Toyotaη υβριδική τεχνολογία. Σε άλλο μήκος κύματος η περίπτωση της Peugeot, με τα ταμπλό που ουσιαστικά εισήγαγαν τον μινιμαλισμό στην αυτοκίνηση και η περίπτωση της Volvoπου έκανε σημαία της το κομμάτι της ασφάλειας. Το στίγμα της Citroenείναι τα airbumps 

 Αποτελούν το στοιχείο που δίνει το κάτι παραπάνω σε μία ούτως ή άλλως ενδιαφέρουσα σχεδιαστική προσέγγιση, καθιστώντας το τελικό αποτέλεσμα μοναδικό. Βέβαιαυπάρχουν πολλά περισσότερα στοιχεία από τα airbumps, ικανά να σε οδηγήσουν στην αγορά ενός CAircrossΑς τα δούμε. 

 Ναι, είναι αλήθεια πως η Citroen άργησε να μπει στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUVαλλά όταν τελικά το έκανε, έφερε στην αγορά ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μοντέλο. Το οποίο, έχει μια ξεκάθαρη ταυτότητα. Με έμφαση στην άνεση, μοντέρνα σχεδίαση και στοιχεία από MPVαποτελεί μια πραγματικά ξεχωριστή πρόταση για τα δεδομένα της κατηγορίας.  

 Η πρώτη εντύπωση όταν εισέλθεις στο εσωτερικό του CAircrossείναι πως βρίσκεσαι σε ένα μοντέλο που ναι μεν διαθέτει όλα όσα περιμένεις από ένα σύγχρονο μοντέλο, αλλά με κάποιους αστερίσκους. Γιατί μπορεί να υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη infotainmentόμως τα γραφικά τους είναι ξεπερασμένα και η μετάβαση στα μενού καθυστερεί περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε. Επίσης, ενστάσεις υπάρχουν και στην ποιότητα των πλαστικών που είναι κατώτερα εκείνων ενός Tiguan ή ενός 3008. 

 ΑΝΕΣΗ UBER ALLES 

Από την άλλη πλευρά όμως, η άνεση των καθισμάτων είναι υποδειγματική, ενώ κορυφαίοι είναι και οι χώροι επιβατών. Καθοριστικής σημασίας σε αυτό, είναι τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα στην πίσω σειρά, τα οποία επιπλέον είναι συρόμενα και με δυνατότητα ανάκλησης της πλάτης. Στοιχεία, που εκτός από την άνεση των επιβατών, ευνοούν και τη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες. 

 Πώς μεταφράζεται αυτόΣε 580 λίτρα μίνιμουμ, που μπορεί να αυξηθούν έως τα 720 αν τα καθίσματα συρθούν προς τα εμπρός (και να φτάσουν τα 1.630 λίτρα αν αναδιπλωθούν). Σε αυτά, μπορείς να προσθέσεις επιπλέον 33 λίτρα σε διάφορους χώρους για μικροαντικείμενα στις μπροστινές θέσεις. Καθόλου άσχημα. Κι επειδή η κορυφαία άνεση δεν είναι μόνο θέμα χώρων, η Citroen φρόντισε ώστε το CAircross να διαθέτει και υποδειγματική ποιότητα κύλισης, χάρη στη σοφιστικέ ανάρτηση με χαρακτηριστικά απόσβεσης που σπάνια βρίσκεις και με την πολύ καλή ηχομόνωση να ολοκληρώνει την θετική εικόνα.  

 Δύσκολα θα κάνεις ταξίδι πιο άνετα απ’ ότι με το CAircrossΣτην κορυφαία του έκδοση από πλευράς κινητήρα και ισχύος, περιμένεις πως αντίστοιχα κορυφαίες θα είναι και οι επιδόσεις. Οι προδιαγραφές αναμφίβολα δημιουργούν προσδοκίες. Ο 1.6 αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με τις αλλαγές να μπορούν να γίνουν και μέσω των paddles στο τιμόνι. Η πράξη είναι όμως λίγο διαφορετική. Γιατί οι επιδόσεις δεν δίνουν την αίσθηση ενός πραγματικά γρήγορου αυτοκινήτου. Αν επιθυμείς απλά να κινηθείς σβέλτα και να αισθάνεσαι πως το αυτοκίνητο τραβάει ικανοποιητικά σε κάθε πάτημα του γκαζιού, είναι όλα καλά. Το όποιο ζήτημα προκύπτει εάν ζητήσεις κάτι παραπάνω.  

ΣΑΦΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ 

 Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και δεν φημίζεται για την αμεσότητά του, ενώ και για την ανάρτηση τα είπαμε παραπάνω. Όχι, το CAircross δεν είναι το αυτοκίνητο που σε προτρέπει να αναζητήσεις τα όριά του και σε καμία περίπτωση δεν προσποιείται πως είναι ένα σπορ SUVΚαι καλύτερα. Γιατί εκτός του ότι για να υποστηριχθεί το αφήγημα του σπορ αυτοκινήτου, δεν αρκούν μόνο οι «ξεροί» αριθμοί των επιδόσεων, αλλά το συνολικό στήσιμο, είναι επίσης βέβαιο πως όσοι επιλέγουν SUVδεν έχουν πρώτη τους προτεραιότητα την σπορτίφ συμπεριφορά. Οι σκληρές αναρτήσεις, το βαρύ τιμόνι και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, αφαιρούν περισσότερους πόντους απ’ όσους τελικά προσθέτουν σε ένα τέτοιο μοντέλο. Σε αυτή τη λογική, αποκτά σαφώς μεγαλύτερο νόημα η ύπαρξη Grip Controlαντί των πιο διαδεδομένων προγραμμάτων οδήγησης.  

Σε γενικές γραμμές, το CAircross είναι ένα μοντέλο που ζητάει λίγα αναλογικά με αυτά που προσφέρει. Εδώ όμως μιλάμε για την κορυφαία του έκδοση, που μάλιστα στο αυτοκίνητο δοκιμής, έχει και κορυφαίο εξοπλισμό, κάποια στοιχεία του οποίου δεν προσφέρονται στο βασικό πακέτο. Το αποτέλεσμα είναι η τιμή του να πλησιάζει τις 40.000 ευρώ. Μπορεί να διαθέτει ακόμη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, όμως ως απόλυτο νούμερο, το κόστος του φαντάζει υψηλό.  

Η διαφορά όμως σε σχέση με ότι θα σκεφτόσουν για οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, είναι πως στην περίπτωση του CAircrossέχεις πολλά πράγματα που σε ωθούν προς την επιλογή του. Ίσως όχι της συγκεκριμένης έκδοσης, αλλά του μοντέλου. Αν μη τι άλλο, μιλάμε για ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας σε επίπεδο άνεσης και εκμετάλλευσης χώρων. Που συν τοις άλλοις, έχει και αισθητική που ξεχωρίζει. Και φυσικά, έχει airbumps. 

Προτεινόμενα για εσάς

Νέο πρόγραμμα Citroën “Back on the Road” 

Το νέο Citroën Berlingo ξεπέρασε τις 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως

Citroën ami: Βιώσιμη, ηλεκτροκίνητη μετακίνηση για όλους

Βράβευση για το Citroen AMI One

Σωτήρης Παπαδήμας

Ο Vincent Cobée νέος CEO της Citroën

Σωτήρης Παπαδήμας

Προνομιακό πρόγραμμα ανταλλαγής «Citroën Comfort Days»

Σωτήρης Παπαδήμας

Η Citroën εξηλεκτρίζεται!

admin

Όλα τα μοντέλα Citroën σε Εορταστικές τιμές

Προβλήματα με τις εκπομπές καυσαερίων στον όμιλο PSA (Peugeot, Citroen & DS)

Σωτήρης Παπαδήμας