Ελεύθερος Τύπος
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά της Mercedes B-Class

Βαγγέλης Φακατσέλης

Ακόμη και μια σύντομη επαφή μαζί της, αρκεί για να σε πείσει πως η B-Class είναι το καλύτερο μοντέλο της κατηγορίας της. Το δύσκολο είναι να προσδιοριστεί ποια ακριβώς είναι αυτή.

Τα MPV (Multi Purpose Vehicles) δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή αυτές τις μέρες. Για την ακρίβεια, έχει εδώ και λίγο καιρό ξεκινήσει μια κουβέντα σχετικά με το αν θα καταφέρουν να επιβιώσουν στην αγορά, η οποία δείχνει να έχει κάνει την σχετική επιλογή της στο πρόσωπο των SUV. Ενδεικτικά, στην ελληνική αγορά μέχρι και τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, είχαν ταξινομηθεί 262 αυτοκίνητα MPV. Ένα δημοφιλές SUV τόσα -και ίσως περισσότερα- πουλάει ανά μήνα. Ποιος ο λόγος λοιπόν για έναν κατασκευαστή όπως η Mercedes, να συμμετέχει σε μία κατηγορία που διαρκώς φθίνει;

Μία πρώτη σκέψη, είναι πως μία Mercedes, ήταν ανέκαθεν συνώνυμο της άνεσης, των χώρων και της πολυτέλειας. Όσοι βρίσκουν ελκυστική την ιδέα μιας A-Class, αλλά οι ανάγκες τους για χώρους επιβατών και αποσκευών υπερβαίνουν αυτές που μπορεί να καλύψει η entry level (σε επίπεδο γκάμας) Mercedes, ίσως βρουν αυτό που ζητάνε σε μία B-Class. Η οποία δανείζεται όχι μόνο το πάτωμα και την ανάρτηση, αλλά και το εντυπωσιακό εσωτερικό της μικρής Merc. Επιπλέον, το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας της Β, που για πολλές οικογένειες μετράει αρκετά, είναι επιπέδου S-Class.

Βέβαια, υπάρχει και μία δεύτερη σκέψη αναφορικά με την B-Class και αυτή είναι πως δεν πρόκειται για καθαρόαιμο MPV, οπότε μπορεί και να ανησυχεί λιγότερο για το αβέβαιο μέλλον της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ναι, οι χώροι είναι άνετοι ακόμη και για 5 ενήλικες, όμως μην περιμένετε τραπεζάκια στις πλάτες των καθισμάτων και 7θέσια έκδοση. Ακόμη και τα συρόμενα πίσω καθίσματα, ήταν στοιχείο που προσφέρθηκε σε δεύτερο χρόνο. Υπό αυτή την έννοια, ακόμη κι ένα Scenic 20ετίας, υπηρετεί καλύτερα την ιδέα του MPV από την B-Class.

Το αυτοκίνητο δοκιμής (Β200), εφοδιαζόταν με τον κινητήρα 1.3 στην εκδοχή των 163 ίππων και συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό συνδυασμό, τόσο από πλευράς λειτουργίας όσο και χαρακτηριστικών απόδοσης. Η ισχύς είναι επαρκής σε ολόκληρο το φάσμα στροφών, την ώρα που ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το κιβώτιο από την πλευρά του, διαμορφώνει τη λειτουργία του ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει, προάγοντας την οικονομία καυσίμου, ή τις επιδόσεις. Οι τελευταίες, αν και άκρως ικανοποιητικές με την γλώσσα των αριθμών, δεν πρέπει να οδηγούν σε λάθος συμπέρασμα. Η B-Class δεν δημιουργήθηκε για να βρει διέξοδο το οδηγικό σου ταμπεραμέντο.

PEACE OF MIND

Η B-Class είναι ένα αυτοκίνητο από αυτά που στοχεύουν στο να ρίχνουν τους σφυγμούς όσων βρίσκονται μέσα σε αυτά και όχι να τους ανεβάζουν. Εκτός από πολύ καλούς χώρους, διαθέτει εξαιρετική ορατότητα και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η κορυφαία άνεση άλλωστε, είναι βασική παράμετρος σε κάθε μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Το κερασάκι στην τούρτα, είναι το hi tech εσωτερικό που υπογραμμίζεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Με το ανάλογο τίμημα, μπορείς μάλιστα να αποκτήσεις πρόσβαση στις εντυπωσιακές οθόνες 10,3’’ αντί για τις 7’’ της βασικής έκδοσης. Σε κάθε περίπτωση, το εσωτερικό της B-Class υπερτερεί σαφώς έναντι του ανταγωνισμού, όπως αυτός εμφανίζεται κυρίως στο πρόσωπο της BMW 2 Active Tourer (η οποία στον αντίποδα διαθέτει 7θέσια έκδοση και είναι πιο επικοινωνιακή οδηγικά).

 

Όπως κατά κανόνα ισχύει σε αρκετές περιπτώσεις μοντέλων, ακόμη κι αν ο εξοπλισμός μιας έκδοσης είναι πλούσιος, ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, αρκεί για να φτάσει σε κόστος άλλο ένα αυτοκίνητο. Ε, στην περίπτωση των πολυτελών μοντέλων, αυτός ο κανόνας ισχύει στο πολλαπλάσιο. Η B-Class είναι ούτως η άλλως ένα ακριβό αυτοκίνητο και μπορεί να γίνει και πολύ ακριβό, αν κάνεις tick σε μπόλικα στοιχεία έξτρα εξοπλισμού.

Κάπως έτσι επιστρέφουμε στο αρχικό ερώτημα, της σκοπιμότητας ύπαρξης ενός μοντέλου όπως η B-Class. Οι προηγούμενες δύο γενιές του μοντέλου, δεν τα πήγαν και άσχημα. Περίπου 1,5 εκατομμύριο μονάδες πέρασαν τη γραμμή παραγωγής από το 2005. Αφενός όμως τις εποχές εκείνες τα SUV δεν είχαν τα νούμερα που έχουν σήμερα, αφετέρου, κανείς δεν φάνηκε να το προσέχει (τις 1,5 εκατ. B-Class). Κι αυτό, είναι ενδεικτικό κάποιων πραγμάτων.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

Η ελληνική αγορά, δείχνει παραδοσιακά μεγαλύτερη ευαισθησία στην αισθητική απ’ ότι η υπόλοιπη Ευρώπη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι διαχρονικά ασήμαντες πωλήσεις των εκδόσεων station wagon. Αντίστοιχα, με την αισθητική των SUV να βελτιώνεται αναλογικά με την εμπορικότητα τους, τα μοντέλα που παραπέμπουν σε MPV έχουν μείνει πίσω. Όχι ότι δεν το παλεύουν. Η B-Class για παράδειγμα, είναι ένα μοντέλο που μοιάζει αρκετά με υπερυψωμένο hatchback. Ναι, είναι αλήθεια πως δεν θα σε κάνει να αισθανθείς αμήχανα αν την παρκάρεις πλάι σε μια σειρά από SUV, όμως από την άλλη, είναι επίσης σαφές πως αναφορικά με τον δυναμισμό που αποπνέει η εικόνα ενός μοντέλου, θα βρίσκεσαι ένα κλικ πίσω.

Ένα στοιχείο που έχει ενδιαφέρον, είναι πως στα στοιχεία ταξινομήσεων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η B-Class βρίσκεται τοποθετημένη στο segment C και στο πρώτο 11μηνο του 2019 είχε 160 ταξινομήσεις. Στην ίδια ακριβώς κατηγορία βρίσκεται και η A-Class, η οποία είχε στο ίδιο διάστημα 1.775 ταξινομήσεις. Πέρα από τα όσα μοιράζονται, τα δύο μοντέλα είναι σαφές πως διαφέρουν σημαντικά. Υπό αυτή την έννοια, η επιλογή μιας B-Class, θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική σε μία A-Class, όπου ο υποψήφιος αγοραστής θυσιάζει τη δυναμική εμφάνιση, χάριν της ψηλής θέσης οδήγησης και των επιπλέον χώρων. Όμως και πάλι, υπάρχει η GLA που συνδυάζει τα καλύτερα των Α και Β-Class, χωρίς τα αρνητικά της καθεμιάς. Μπλέξαμε.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Προτεινόμενα για εσάς

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Η νέα Mercedes-Benz GLΑ: Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη ασφάλεια

Συνέντευξη με τον Όλα Σελένιους, CEO της Mercedes: Εξισορροπώντας τα άκρα

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε την νέα γενιά του Volkswagen Golf

Η Mercedes-Benz Ελλάς συνδράμει στην Εθνική μάχη κατά της πανδημίας

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Opel Corsa

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma των 155 ίππων

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε τη νέα, υβριδική έκδοση του Hyundai Kona

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος