Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Peugeot 2008

Φώτης Ραΐσης – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το να παίρνεις την τεχνολογική υποδομή του νέου Peugeot 208 και να τη ντύνεις με ένα μικρότερο κουστούμι από την συλλογή του 3008, είναι κάτι σα δήλωση που πάει κάπως έτσι: «Είμαι το νέο 2008 και έχω το στιλ και τα φόντα για να πρωταγωνιστήσω στα μικρά SUV». Κοντός ψαλμός, την επιβεβαίωση γυρεύει…

To προηγούμενης γενιάς Peugeot 2008 με πρώτο έτος κυκλοφορίας το 2013 μας αποχαιρέτισε με ένδοξο εμπορικό παρελθόν που στην ελληνική αγορά αποτυπώθηκε με πωλήσεις περίπου 4.000 μονάδων. Με όρους στίβου αυτή θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως μια καλή αλλαγή σκυτάλης, με το νέο Peugeot 2008 (2ης γενιάς) να ξεκινά την δική του κούρσα με… ούριο άνεμο.

Είναι γεγονός πως μία δεκαετία πίσω, η κατηγορία των μικρών SUV είχε στις τάξεις της μόλις τρεις προτάσεις να επιδείξει: το Suzuki Vitara, το Renault Captur και το Nissan Juke. Σήμερα, στην κατηγορία που συμμετέχει το Peugeot 2008, υπάρχουν 21 διαφορετικές επιλογές. Πρόκειται για μία ανθούσα κατηγορία που έχει κερδίσει αγοραστές από τις παραδοσιακές κατηγορίες των supermini και των μικρομεσαίων hatchback ή SUV. Με βασικά χαρακτηριστικά την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, την ενδεδειγμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος – για off road χρήση – αλλά και τους ικανοποιητικούς χώρους για τις ανάγκες μετακίνησης μίας οικογένειας, τα μικρά SUV κερδίζουν ολοένα και περισσότερους χρήστες χωρίς να υπερβαίνουν τα εσκαμμένα σε κόστος κτήσης και χρήσης. Αυτό είναι και το περιβάλλον δράσης του νέου 2008 που βασίζεται στην πλατφόρμα, στην τεχνολογία και στα μηχανικά μέρη του επίσης καινούργιου 208 αλλά με εικόνα και στιλ που παραπέμπει στο μεγαλύτερο και ιδιαίτερα δημοφιλές μικρομεσαίο SUV 3008.

Σε τρεις διαστάσεις (3D)

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το αμάξωμα έχει πιο ανασηκωμένη σιλουέτα και περισσότερα πλαστικά περιφερειακά που ενισχύουν τον χαρακτήρα του. Το συνολικό μήκος έχει διευρυνθεί κατά 6 εκατ. (4,3 μ.) και το μεταξόνιο κατά 3 εκατ. (2,6 μ.), που σημαίνει πως οι προσφερόμενοι χώροι είναι ικανοποιητικοί για την κατηγορία. Βεβαίως η ερμηνεία της ευρυχωρίας δεν είναι ίδια σε όλους του λαούς όμως για ‘μας του Έλληνες, πέντε ενήλικες με σωματότυπο ύψους από 1,75 έως 1,80 μ. θα βολευτούν με σχετικές ανέσεις στην καμπίνα του 2008. Μάλιστα, το γεγονός πως η σχεδίαση του ταμπλό είναι τοξοειδούς μορφής και δεν εισέρχεται έντονα στο εσωτερικό, δίνει τη δυνατότητα στους μπροστινούς να μετακινήσουν τα καθίσματα λίγο πιο κοντά αφήνοντας επιπλέον χώρο για τα κάτω άκρα των πίσω. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών με τα 434 λίτρα που προσφέρει μόλις πλησιάζει το μέσο όρο της κατηγορίας ενώ αν στην εξίσωση προσθέσουμε τα 29 λίτρα που τρώει η ρεζέρβα ανάγκης, τότε τα 405 λίτρα που απομένουν, αποτελούν μία μέτρια χωρητικότητα.

Καλή δουλειά έχει γίνει στις συναρμογές και στην συναρμολόγηση των υλικών της καμπίνας. Η αναβάθμιση των υλικών ίσα που διακρίνεται – και το προηγούμενο μοντέλο είχε καλά πλαστικά και ταπετσαρίες – όμως σίγουρα υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε επιλογές και χρώματα. Το καντράν στην απλή έκδοση Active, είναι αναλογικό και έρχεται από την προηγούμενη γενιά 208/2008. Για να βρεθείς σε περιβάλλον ψηφιακό και τρισδιάστατο στις ενδείξεις θα πρέπει να ανέβεις στις τρεις πιο πλούσιες εκδόσεις: Allure, GT Line και GT. Με την ονομασία i-Cockpit 3D αυτός ο πίνακας ενδείξεων είναι πραγματικά ξεχωριστός και αποτελεί μία από τις ιδιαιτερότητες του νέου 2008. Επίσης, η απλή έκδοση Active υποστηρίζεται από την μικρή κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών όταν για τις υπόλοιπες εκδόσεις έχει προστεθεί μία οθόνη 10 ιντσών.

Το σύστημα infotainment διαθέτει όλες τις καλές λειτουργίες και εφαρμογές της εποχής, με το GPS να έρχεται από την 2η έκδοση και μετά. Υπάρχει θέση φόρτισης smartphone στην κεντρική κονσόλα & 3 θύρες φόρτισης USB. Το ηχοσύστημα της βασικής έκδοσης εφοδιάζεται με έξι ηχεία και προσφέρει καλά vibes. Στον προαιρετικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων θα πρέπει να αναζητήσετε το σύστημα «Advanced Grip Control» που το γνωρίσαμε από την προηγούμενη γενιά 2008, για την επιλογή 4 προγραμμάτων διαχείρισης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε ειδικές συνθήκες (ολισθηρό οδόστρωμα, χιόνι κ.ά).

Παιδικό τιμόνι

Ναί, αυτό είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό του 2008: το μικρό τιμόνι. Σα να βγήκε από κάποιο παιδικό αυτοκινητάκι και να μπήκε σε όλα τα Peugeot που κυκλοφορούν σήμερα. Θυμάμαι όταν πριν κάμποσα χρόνια έγραφα για το κουπέ μοντέλο Peugeot RCZ, που εμφανισιακά σε προδιέθετε για… άγρια πράγματα και είχε μία στεφάνη τιμονιού νταλίκας. Ξενερουά! Τώρα όμως, μικρό τιμονάκι αγωνιστικό σε όλα τα Peugeot. Αυτό κι αν είναι το όνειρο του κάθε παιδιού. Μεγάλου ή μικρού!

Βεβαίως από αίσθηση, η κρεμαγιέρα του 2008 δεν έχει και πολλά να επιδείξει ενώ μάλιστα απαιτείται αρκετή εξοικείωση καθώς είναι και κάπως αργή. Και ο συνδυασμός μικρής στεφάνης τιμονιού με απόκριση 3 στροφών από άκρη σε άκρη δεν είναι και ο πιο ενδεδειγμένος για τους πιο γρήγορους οδηγούς. Όμως εδώ έχουμε ένα μικρό SUV και όχι ένα GT supermini, για να είμαστε τόσο αυστηροί στις κρίσεις μας.

8 χρώματα – 4 ζάντες

Οι επιλογές σε χρώματα αμαξώματος είναι αρκετά ενδιαφέρουσες. Είναι οχτώ στον αριθμό και απαρτίζονται από τα τριπλής επίστρωσης μπλε Vertigo και λευκό πέρλα καθώς και το μεταλλικό πορτοκαλή Fusion. Κάπου ενδιάμεσα στην παλέτα θα βρείτε ένα κόκκινο Elixir και ένα λευκό παστέλ Banquise. Για να καταλήξουμε σε μια πιο ασπρόμαυρη παλέτα με δύο γκρι κι ένα μαύρο παστέλ χρώμα Onyx. Ενδιαφέρουσες είναι και οι 4 διαφορετικές ζάντες που προσφέρονται σε διαστάσεις από 16 έως 18 ίντσες και είναι αλουμινίου και πολυακτινικές.

Pure Technology

Καθαρή τεχνολογία δηλαδή από έναν πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα με τρεις κυλίνδρους στα 1,2 λίτρα. Ο μεγαλύτερος της οικογένειας PureTech, καθώς υπάρχει κι ένας μικρότερος στα 1.000 κυβικά, είναι αυτός που εφοδιάζει το νέο 2008 σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 100, 130 και 155 ίππων. Στο δικό μας 2008 ήταν αυτός με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής παρέα με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 της Peugeot διατίθεται μόνο στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις του κινητήρα με τους 130 και 155 ίππων. Θα ήταν μία καλή απόφαση αν το επιλέγατε, όμως έχει και μια αδικαιολόγητα υψηλή διαφορά τιμής (στα 3.600 ευρώ). Για παράδειγμα, η έκδοση 2008 των 130 ίππων με χειροκίνητο σασμάν που είχαμε στα χέρια μας, είχε τον βασικό εξοπλισμό Active και κόστιζε 21.400 ευρώ ενώ η ίδια ακριβώς έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο είναι κοστολογημένη στα 25.000 ευρώ.

Σχολιάζοντας περαιτέρω θα ισχυριζόμουν πως γενικώς οι τιμές διάθεσης της νέας σειράς Peugeot 2008 ξεκινούν από ένα υψηλό όριο που είναι τα 20.000 ευρώ. Βεβαίως ο προσφερόμενος εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμα και από την βασική έκδοση όμως και πάλι το νέο 2008 δεν συγκαταλέγεται στις «ευκαιρίες» της κατηγορίας.

Επιστροφή στην απόδοση του βενζινοκινητήρα των 1.200 κυβικών και ο συνδυασμός με το νέο σκαρί του 2008 αποδεικνύεται αρκετά καλός. Το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά και έτσι ένας Turbo κινητήρας 130 ίππων με 6άρι κιβώτιο φαντάζει ως, υπέρ του δέοντος, αποδοτικός. Η ροπή είναι εμφανής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όμως μετά τις 4.200 σ.α.λ. το «τράβηγμα» μειώνεται και ο θόρυβος αυξάνεται. Αυτά είναι τα ντε φο των μικρών σε κυβισμό κινητήρων με 3 κυλίνδρους. Διότι το άλλο τους μειονέκτημα με τους κραδασμούς, έχει προ πολλού διορθωθεί.

Η τελική φθάνει στα 188 χλμ./ώρα με τους τροχούς διαστάσεων 215/65 (16 ιντσών) με την τυποποιημένη επιτάχυνση 0-100 να απαιτεί χρόνο 10,9’’ που μάλλον είναι θέμα βάρους και αεροδυναμικής του αυτοκινήτου καθώς το χαμηλότερο και ελαφρύτερο 208 με τον ίδιο κινητήρα είναι ένα δευτερόλεπτο πιο κάτω στα 0-100. Αυτό που είναι επίσης ενδιαφέρον σε αυτόν τον κινητήρα είναι κατανάλωση. Υπάρχει μια μικρή περιορισμένη κλίμακα στροφών εκεί κάπου μεταξύ 1.800 και 2.600 σ.α.λ όπου ο κινητήρας δουλεύει πολύ οικονομικά παρουσιάζοντας καταναλώσεις κάτω από 5,5 λίτρα/100 χλμ. όσο δηλαδή κι ένας κινητήρας diesel μεγαλύτερου κυβισμού. Γενικώς πάντως η μέση κατανάλωση που θα βλέπετε συχνά θα είναι από 6 έως 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ε, λοιπόν το νέο 2008 είναι ένα αρκετά ενδιαφέρον μοντέλο και από τα πιο στυλάτα στα B-SUV. Συνοδεύεται από οικονομικό και αποδοτικό βενζινοκινητήρα, έχει και πρόταση στα diesel (1,5 λίτρα – θα ασχοληθούμε σε άλλο τεστ), διαθέτει και επιλογή αυτόματου κιβωτίου. Η τετρακίνητη έκδοση μάλλον δεν θα μας λείψει όπως και η πρόταση με 1000άρη βενζινοκινητήρα που θα κατέβαζε την αρχική τιμή και υπάρχει στο τεχνολογικό οπλοστάσιο της Peugeot. Θα θέλαμε μια πιο entry level έκδοση εκεί γύρω στα 18.000 ευρώ και ίσως λίγο παραπάνω χώρο στο πορτμπαγκάζ.

Προτεινόμενα για εσάς

Επιλεγμένα μεταχειρισμένα από την Peugeot

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Καλοκαιρινές προσφορές με το πρόγραμμα Peugeot Summer Sales

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εισαγωγέων αυτοκινήτου

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε την νέα γενιά του Volkswagen Golf

Συνέντευξη με την Κορίνα Βαλυράκη, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Peugeot

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η συνεργασία της Peugeot με την γαλλική Focal

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Opel Corsa

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma των 155 ίππων

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος