Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Mercedes EQA (2020): Το επόμενο EQ μοντέλο ετοιμάζεται

ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Η Mercedes-Benz δοκιμάζει ήδη στη Σκανδιναβία το ηλεκτροκίνητο μικρομεσαίο της, την EQA, σε όλους τους τομείς. Μάλιστα, έχουν δημοσιευτεί κιόλας τα πρώτα teaser.

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017 η Mercedes-Benz μάς έδωσε με το Vision EQA ήδη μία πρώτη ιδέα για το μικρομεσαίο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της. Από τότε έως σήμερα οι Γερμανοί εξέλιξαν το μοντέλο και μέσα στο 2020 η ηλεκτροκίνητη A-Class θα έρθει στις αγορές, ενώ έχουμε κιόλας πάρει μια ιδέα για την EQB, αλλά και για την ηλεκτροκίνητη S-Class, την EQS, που επίσης αναμένεται από το 2020.

Η Mercedes EQA θα παράγεται στο Rastatt της Γερμανίας, ενώ η EQB στο εργοστάσιο της Daimler στο Hambach της Γαλλίας και η EQS στο Sindelfingen της Γερμανίας. Επιπλέον, η EQE (η ηλεκτροκίνητη E-Class) θα παράγεται στη Βρέμη, τα δε SUV, που θα βασίζονται στις EQE και EQS, στην Tuscaloosa των Η.Π.Α. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της πρόσφατης παρουσίασης της δεύτερης γενιάς της GLA, ο πρόεδρος της Daimler, Ola Källenius, μάς προϊδέασε για τη σχεδίαση της EQA.

Η Mercedes EQA θα έχει αυτονομία 400 χλμ.

Σε αντίθεση με την EQC, η EQA δε θα βασίζεται στην πλατφόρμα EVA I, αλλά στη MEA (εσωτερικά: EVA II). Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται ανάμεσα στους δύο άξονες στο πάτωμα του αυτοκινήτου, επιλογή που παρέχει στο μοντέλο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και θα το κάνει να δείχνει σαν ένα crossover. Οι μπαταρίες, που θα ζυγίζουν έως και 700 κιλά είναι χωρητικότητας 60 kWh και θα μπορούν να φτάνουν ακόμα και τα 110 kWh. Οι μπαταρίες θα φορτίζονται στο πρόγραμμα ταχείας φόρτισης σε 200 λεπτά έως και κατά 70%.

Η αυτονομία φτάνει τα περίπου 400 χλμ. Στη βασική έκδοσή της η EQA θα παίρνει ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, ενώ η Daimler θα παρέχει στους πελάτες της άλλες δύο εκδοχές ισχύος, 200 και 250 kW.

Το πρωτότυπο και το μοντέλο παραγωγής έχουν λίγα κοινά

Το πρωτότυπο διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής σε εμφανισιακό επίπεδο σε μεγάλο βαθμό. Η γραμμή της οροφής, που παραπέμπει σε coupe, δε θα είναι ίδια στο μοντέλο παραγωγής. Ενώ η Vision EQA, ως σπορτίφ τρίθυρο, βασίζεται στην παλιά γενιά της A-Class, το πρωτότυπο θυμίζει οπτικά περισσότερο μια ηλεκτροκίνητη έκδοση της GLA, είναι τετράθυρο. Οι προβολείς, που μοιάζουν με… σχισμές, εκτείνονται στο μοντέλο παραγωγής αρκετά προς τα φτερά, αλλά δε θα φτάνουν έως τους θόλους των μπροστινών τροχών και δε θα είναι τόσο στενά. Επίσης, τα πολυάριθμα φώτα LED στην πρόσοψη και στην πίσω ποδιά, δε θα δώσουν πιθανότατα το «παρών». Αντί όλων των παραπάνω η EQA θα διαθέτει μία συμβατικού τύπου πόρτα χώρου αποσκευών με, επίσης, χαμηλού ύψους φωτιστικά σώματα.

Τέλος, ενώ οι τιμές για την EQB αναμένεται να ξεκινούν στη Γερμανία από τα περίπου 50.000 ευρώ, η πινακίδα με την τιμή της EQA, λογικά, δε θα υπερβαίνει τα 45.000 ευρώ.

Προτεινόμενα για εσάς

Κινούμαι ηλεκτρικά: Βήμα-βήμα η συμπλήρωση της αίτησης και όλες οι απαντήσεις στις απορίες

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πρεμιέρα σήμερα για την ηλεκτροκίνηση – Πόσα χρήματα θα δίνει το κράτος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα – Η διαδικασία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Η Nissan δέχεται ηλεκτρική ενέργεια ως πληρωμή για στάθμευση

Η Hyundai αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες του ηλεκτρικού “Prophecy”

Hyundai: 30 χρόνια καινοτομιών στην ηλεκτροκίνηση

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η Mazda ξεκίνησε την παραγωγή του ηλεκτροκίνητου MX-30

Η νεκρώσιμη ακολουθία του «Παλιο-diesel»

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η Hyundai ιδρύει Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας-Κινητικότητας

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Renault Twingo Z.E.: Το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον