Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Οδηγώντας την Ferrari F8 Tributo: Πρώτες εντυπώσεις

Gian Luca Pellegrini • Φωτογραφίες: Lorenzo Marcinnò

Εξελίσσοντας στο μέγιστο βαθμό λύσεις που ήδη έχουν εφαρμοστεί στην 488 Pista, το νέο κεντρομήχανο supercar από το Μαρανέλο χαρίζει εξωπραγματικές επιδόσεις και αίσθηση στην οδήγησή του. Σημαντικό ρόλο εδώ έχουν τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του.

Δεν είναι και πολλά τα σπορ αυτοκίνητα που έχουν στιγματίσει ανεξίτηλα την εποχή τους. H Lancia Aurelia είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως επίσης οι Jaguar E-Type, Porsche 959, πιο πρόσφατα το Honda NSX και η McLaren MP4-12C. Όλα τα παραπάνω μοντέλα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα δικό τους σημείο καμπής, κυρίως στην τεχνολογία που διέθεταν και να αποτελέσουν αντικείμενα αναφοράς για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Εμείς εδώ στο Quattroruote, ακόμη και εάν αναγνωρίσουμε ότι είμαστε αρκετά ανθεκτικοί και φειδωλοί στις απόψεις μας, μπορούμε να πούμε ότι πιθανότατα και η Ferrari F8 Tributo αξίζει μία θέση σε αυτό το κλειστό club.

Έχοντας βάση ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, όπως η 488 Pista, της οποίας η εξέλιξη πρέπει να διδάσκεται, οι μηχανικοί της Ferrari δημιούργησαν ένα εξίσου εντυπωσιακό τετράτροχο το οποίο συνοψίζει στο μέγιστο μία σειρά από αντιφάσεις, χαρίζοντας έναν φρενήρη ρυθμό, με τον οδηγό να κάνει μηχανικά κινήσεις στο τιμόνι, στο γκάζι, στο φρένο. Την ίδια στιγμή έχει καταφέρει να φτάσει σε επίπεδο που όλοι ανεξαρτήτως οι κατασκευαστές επιθυμούν: να προσφέρουν ένα μοντέλο με εξαιρετικές επιδόσεις (όπως την τελική ταχύτητα των 340 χλμ./ώρα), αλλά ταυτόχρονα να μουδιάζει το μυαλό του οδηγού από τις «στρατοσφαιρικές» επιταχύνσεις εν κινήσει.

Ας ξεκινήσουμε από τον κινητήρα. Θυμόμαστε αρκετά καλά τις αντιδράσεις που είχαν κάποιοι αναγνώστες όταν αποκυρήξαμε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα υπέρ των μοτέρ με υπερσυμπιεστή. Αρκετοί μας χαρακτήρισαν «άσχετους», αιθεροβάμονες, με σκοπό να καταστρέψουμε την εκτίμηση που έχει η ιταλική φίρμα στα εκατομμύρια των θαυμαστών της. Και όμως κανένας από αυτούς δεν αποτελούσε πελάτη και εν δυνάμει ιδιοκτήτη μοντέλου της Ferrari. Το πλήρωμα του χρόνου όμως μας δικαίωσε. Ο V8 biturbo κινητήρας της Tributo, ο οποίος είναι ο πιο ισχυρός στην ιστορία της φίρμας για αυτοκίνητο παραγωγής έχει ισχύ 720 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. ή 185 ίππους ανά λίτρο κυβισμού. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι έχει κερδίσει τέσσερις συνεχόμενες φορές τη διάκριση «Κινητήρας της Χρονιάς για το 2016, το 2017, το 2018 και 2019», ενώ έχει ανακηρυχθεί και ο «Καλύτερος Κινητήρας της 20ετίας». Αλλά αυτό που εκπλήσσει περισσότερο είναι ο τρόπος με τον οποίο η F8 Tributo βγάζει την ιπποδύναμή της στο δρόμο. Επιλέγοντας την λειτουργία «Auto» στο επτατάχυτο κιβώτιο της Getrag, κινείσαι χαλαρά με 50 χλμ./ώρα και 6η σχέση με τον κινητήρα να γουργουρίζει σαν συμφωνική ορχήστρα. Αλλάζοντας σε χειροκίνητη λειτουργία και ανεβάζοντας σχέσεις μέσω των paddles, η δύναμη και η ταχύτητα είναι τόσο μεγάλη, που τα λαμπάκια του κόφτη αναβοσβήνουν στο πάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού σαν σε χριστουγεννιάτικο δέντρο.

ΑΓΡΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ

Μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο, αλλά το σημείο αναφοράς της νέας Ferrari δεν είναι ο κεντρικά τοποθετημένος V8 κινητήρας, ούτε η υπέροχη σιλουέτα του αμαξώματος που σχεδίασε ο Flavio Manzoni. Είναι η αυτή καθαυτή οδήγηση της Tributo. Ναι μεν έχουμε οδηγήσει αρκετά μοντέλα από το Μαρανέλο, με τελευταίο την 488 Pista, αλλά εδώ έχουμε φθάσει σε ένα σημείο όπου γίνεται δύσκολο να καταλάβουμε ποια θα μπορούσαν να είναι τα περαιτέρω βήματα εξέλιξης.

Για να μην μπερδευτείτε, να αναφέρω απλά την τέλεια ενσωμάτωση του σασί, της ελαστοκινηματικής, της αεροδυναμικής και του βάρους με τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης του κινητήρα και της πρόσφυσης, σε τέτοιο βαθμό, ώστε ο οδηγός να μην αντιλαμβάνεται ούτε την παρουσία τους ούτε την παρέμβαση τους στην πίστα και στο δρόμο. Βασικό χαρακτηριστικό, το οποίο προέρχεται από την 488 Pista αποτελεί το νέο software που η Ferrari ονομάζει Dynamic Enhancer που συντονίζει όλα τα επιμέρους συστήματα που ελέγχουν ηλεκτρονικά τη δυναμική συμπεριφορά. Σε αυτό, προσθέστε τόσο το βελτιωμένο σε απόδοση ελεγχόμενο διαφορικό E-Diff, εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της Formula 1, όσο και το σύστημα Side Slip Control, το οποίο εξασφαλίζει στις εξόδους των στροφών υψηλότερες διαμήκεις επιταχύνσεις.

Το FDE, εδώ στην έκδοση Plus (λειτουργεί στις ρυθμίσεις Race και CT off), επεμβαίνει διακριτικά στα φρένα, αναζητώντας μία σταθερή, τέλεια ισορροπία. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό με τον οδηγό να μπορεί να σημειώνει απίστευτους χρόνους, αλλά και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, πάντα σε περιβάλλον πίστας, που πριν από λίγα χρόνια μόνο επαγγελματίες οδηγοί αγώνων μπορούσαν να σημειώσουν, ενώ τώρα είναι και πιο εύκολο να πλαγιολισθήσει την F8 Tributo, χωρίς δυσάρεστα αποτελέσματα. Όπως ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η νέα «μούσα» του πετυχαίνει υψηλότερη ταχύτητα εξόδου στις στροφές κατά 6%. Μειονεκτήματα; Σχεδόν απίθανο να βρεθεί κάποιο. Ακόμα και η τιμή των 236.000 ευρώ (στην Ιταλία) δεν είναι υπερβολική, καθώς η F8 Tributo είναι απλά συγκλονιστική σε όλα της.

Προτεινόμενα για εσάς

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

Είναι επίσημο: Η Ferrari ανακοίνωσε το «διαζύγιο» με τον Φέτελ

Ανδρέας Ντίνης

Formula 1: Χωρίζουν Φέτελ-Ferrari, σήμερα η ανακοίνωση

Ανδρέας Ντίνης

Οδηγούμε την νέα γενιά του Volkswagen Golf

«Βόμβα» από την Ferrari που απειλεί να φύγει από την F1

Ανδρέας Ντίνης

Jerrari: Κάποιος δεν μπορούσε να περιμένει μέχρι το επίσημο SUV της Ferrari

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Opel Corsa

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma των 155 ίππων

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε τη νέα, υβριδική έκδοση του Hyundai Kona

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος