Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Οδηγούμε το Seat Arona 1.0 TSI

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Αν έχεις αποφασίσει πως το επόμενό σου αυτοκίνητο θα είναι ένα compact crossover, τότε το Arona είναι από τις top επιλογές. Αν όμως ακόμη το σκέφτεσαι, όταν βρεθείς στην έκθεση της Seat, ζήτησε να δεις και το Leon.

Η Seat είναι από τις εταιρείες που καθυστέρησαν να ακολουθήσουν την τάση των SUV. Λογικό από μία πλευρά, καθώς δεν μιλάμε για μία μάρκα με παράδοση στη συγκεκριμένη κατηγορία. Επιπλέον, ειδικά στην κατηγορία των μικρών SUV/Crossover, ολόκληρο το VW γκρουπ επέδειξε μια υστέρηση αναφορικά με την είσοδό του σε αυτή, μην έχοντας επί μεγάλο χρονικό διάστημα να επιδείξει κάποιο μοντέλο πέρα από το Yeti.

Πλέον όλα αυτά είναι ιστορία και η Seat, έχει στις τάξεις της το Arona, ένα μοντέλο που βασίζεται στην κοντή εκδοχή του πατώματος MQB A0 του γερμανικού ομίλου και που, μετά την αίσθηση που προκάλεσε το μεγαλύτερο Ateca, μοιραία έθεσε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών. Είναι λοιπόν το Arona ένα μοντέλο που ανταποκρίνεται στο dna της μάρκας;

Πρακτικά, το Arona μοιράζεται το μεταξόνιο του Ibiza, ενώ έστω κι αν στυλιστικά διαφέρει εξωτερικά, το εσωτερικό του είναι ουσιαστικά copy-paste με εκείνο του ισπανικού σούπερμίνι. Η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της κατηγορίας, στην περίπτωση του Arona είναι 19 εκατ., ενώ τα στοιχεία που αποτελούν τις σημαντικότερες αισθητικές πινελιές, είναι η διχρωμία του αμαξώματος και το ασημί μεταλλικό φιλέτο και στις δύο πλευρές, που καταλήγει σε ένα ανάγλυφο «Χ» στην πίσω κολώνα. Αυτό το «Χ» θα το δείς και στη βάση της στεφάνης του τιμονιού και είναι πιθανό να θεωρήσεις πως υποννοεί την ύπαρξη τετρακίνησης. Λάθος. Υποδηλώνει το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού «Xcellence» του μοντέλου, και για να το κλείσουμε μιας και το ανοίξαμε, τετρακίνηση δεν υπάρχει σε καμία έκδοση του Arona.

Η εικόνα στο εσωτερικό του μικρού crossover της Seat, είναι αναμφίβολα θετική. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο εξοπλισμός (ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση) πλήρης και οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις ενήλικες. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών που ανέρχεται σε 400 λίτρα, βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Επιπλέον, το Arona θα μπορούσε να αποτελεί case study για το πώς ένα εσωτερικό που αποτελείται εξ ολοκλήρου από σκληρά πλαστικά, δεν δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις. Ίσως γιατί η ποιότητα συναρμολόγησης είναι προσεγμένη. Ίσως λόγω της ύπαρξης ενός ακόμη ασημί φιλέτου που διατρέχει όλο το ταμπλό και προσθέτει πόντους στην μοντέρνα εμφάνιση. Γεγονός είναι πως το εσωτερικό του Arona, μπορεί να μην είναι το πιο ποιοτικό, σίγουρα όμως, είναι από τα πιο ευχάριστα.

Περί δυναμικών χαρακτηριστικών

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι εξαρχής. Κανένα μικρό SUV δεν διακρίνεται ιδιαίτερα για την οδική του συμπεριφορά. Αντιθέτως, το συγκεκριμένο πεδίο, είναι ίσως αυτό που υστερούν περισσότερο τα μοντέλα της κατηγορίας. Άλλα λιγότερο, άλλα περισσότερο. Σε αυτό το περιβάλλον, το Arona τα καταφέρνει αρκετά καλά. Σίγουρα δεν πετυχαίνει (κατ’ αναλογία) αυτό που πέτυχε η Seat με το Ateca, αλλά συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό, πλασάρεται στις κορυφαίες θέσεις.

Αρχικά, ο γνωστός από αρκετά μοντέλα του VW γκρουπ 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λίτρου στην ισχυρή του εκδοχή με 115 ίππους, αποτελεί την ιδανική επιλογή για το συγκεκριμένο μοντέλο. Τραβάει ικανοποιητικά σε όλο το φάσμα των στροφών και συνεργάζεται καλά με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων. Αν μάλιστα επιλέξεις την λειτουργία Sport του κιβωτίου, η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, σε εκπλήσσει ευχάριστα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, ενώ το τιμόνι, αν και ελαφρύ, παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση. Σε κάθε περίπτωση, αν θα έπρεπε να υπάρχει ένας αδύναμος κρίκος στο τρίπτυχο κινητήρας-κιβώτιο-τιμόνι, αυτός θα ήταν σίγουρα το τελευταίο.

Θεωρία και πράξη

Επιστρέφοντας βέβαια σε μία πιο ορθολογική προσέγγιση, το Arona ανήκει σε κατηγορία που δεν την επιλέγεις για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, αλλά κυρίως για την πρακτικότητα που προσφέρει. Αν το πιέσεις στο όριο, ο 3κύλινδρος θα αρχίσει να μεταφέρει περισσότερο θόρυβο στην καμπίνα, η κατανάλωση θα ανέβει αρκετά και σίγουρα θα βρεις κάποια πράγματα να προσάψεις στην οδική του συμπεριφορά. Και πάλι όμως, αυτά θα είναι λιγότερα απ’ ότι στην πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά, το Arona είναι ένα πολύ καλό, ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο στην κίνηση εντός πόλεως. Οι συμπαγείς διαστάσεις, το επίπεδο άνεσης της ανάρτησης και οι καλοί χώροι, εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Επιστροφή στο αρχικό ερώτημα. Ανταποκρίνεται το Arona στο dna της Seat; Αν το κρίνεις με βάση τον ανταγωνισμό, τότε κερδίζει το στοίχημα. Αν το κρίνεις με βάση τον εσωτερικό ανταγωνισμό, μάλλον όχι. Το Arona τα πάει μια χαρά σε επίπεδο χώρων, τεχνολογίας, ενώ μπορείς άνετα να το χαρακτηρίσεις ευχάριστο στην οδήγηση. Σχόλιο που δύσκολα θα κάνεις για μοντέλα του ανταγωνισμού. Το θέμα είναι πως, αν δεν αποτελεί αυτοσκοπό το να κάθεσαι ψηλότερα και δεν σκίζεις τα ρούχα σου για την εμφάνισή του, τότε ένα Leon σου κάνει σαφώς καλύτερα τη δουλειά. Μπορεί να ακούγεται αιρετική σαν τοποθέτηση η παρότρυνση αγοράς ενός συμβατικού hatchback στη θέση ενός trendy crossover, όμως στον πραγματικό κόσμο, ένα Leon είναι σαφώς καλύτερο οδηγικά, μεγαλύτερο και κοστίζει λιγότερα χρήματα.

Προτεινόμενα για εσάς

Το SEAT Leon επιτυγχάνει βαθμολογία 5 αστέρων στη δοκιμή ασφαλείας Euro NCAP

Kon

Πίσω από το τιμόνι του νέου SEAT Leon FR

Kon

Ξεκινά η παραγωγή του Seat MÓ eScooter 125

Kon

Nέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα SEAT 4 ΥΟU

Kon

SEAT: 70 χρόνια καινοτομίας

Kon

Στο τιμόνι του ανανεωμένου Volkswagen Passat

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz GLB

H SEAT γιορτάζει 70 χρόνια από την ίδρυση της

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε την νέα γενιά του Volkswagen Golf