Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Δοκιμάσαμε το Honda Civic 1,5 VTEC

Δοκιμάσαμε το Honda Civic 1,5 VTEC

Newsroom eleftherostypos.gr

Η Honda είναι μία εταιρεία γνωστή για αυτοκίνητα με υψηλή αξιοπιστία, τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες, σπορτίφ οδική συμπεριφορά και υψηλές τιμές.

Αυτό που χαρακτήριζε τους κινητήρες της εταιρείας, ήταν η υψηλή ισχύς για τα κυβικά τους, αλλά με μια ιδιαιτερότητα. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, η απροθυμία του κινητήρα ήταν εμφανής, ενώ πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. ερχόταν η… έκρηξη. Τα τελευταία χρόνια, η Honda δεν έδειχνε πρόθυμη να μπει στο «παιχνίδι» της προσθήκης turbo. Μέχρι που ήρθε η 10η γενιά του Civic, του σημαντικότερου μοντέλου στη γκάμα της.

Το πρώτο σημαντικό νέο έρχεται από τις διαστάσεις, οι οποίες έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. Με το μήκος του αμαξώματος να έχει αυξηθεί 136 ολόκληρα χιλ. το Civic οριακά πλέον μπορεί να χαρακτηρίζεται μικρομεσαίο hatchback. Παράλληλα, είναι 30 χιλ. φαρδύτερο και 20 χιλ. χαμηλότερο, γεγονός που ενισχύει ακόμη περισσότερο την αίσθηση του πλάτους. Την ίδια ώρα, τα 478 λίτρα του χώρου αποσκευών τοποθετούν εύκολα στην κορυφή το ιαπωνικό μοντέλο.

Η νέα γενιά του Civic αποχαιρέτισε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, μία ακόμη σημαντική κίνηση από πλευράς Honda. Στην βάση των εκδόσεων, υπάρχει ο 3κύλινδρος τούρμπο 1.0 λίτρου με ισχύ 129 ίππων, όμως η ιδανικότερη επιλογή, φαντάζει ο 1.5 τούρμπο της δοκιμής, με 182 ίππους και 240 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.900 σ.α.λ. και μέχρι τις 5.500 σ.α.λ.

Η λειτουργία του 1.5 είναι αρκετά γραμμική, η ισχύς δεν λείπει σε καμία περίπτωση και η αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, είναι εκεί να σου θυμίζει πως η Honda ήταν και παραμένει κορυφαία στον συγκεκριμένο τομέα. Οι ουσιαστικές αλλαγές συνεχίζονται, καθώς για πρώτη φορά εδώ και τρεις γενιές του μοντέλου, έχουμε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Στην πράξη, το Civic είναι ένα άνετο αυτοκίνητο, φιλτράρει αρκετά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και βοηθάει τον οδηγό να διατηρήσει υψηλό ρυθμό στο ταξίδι. Σε πιο κλειστές διαδρομές, οι διαστάσεις έχουν σίγουρα το τίμημά τους στην αίσθηση, όμως η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το άριστο κιβώτιο και το καλό σε γενικές γραμμές σύστημα διεύθυνσης, σου επιτρέπουν να κινηθείς σβέλτα.

Όπως αναφέρεται και στην αρχή του κειμένου, η Honda έχει τη φήμη εταιρείας με ακριβά αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη έκδοση του Civic, κοστίζει πάνω από 25 χιλιάδες ευρώ. Καλούμενος όμως να αξιολογήσεις το συνολικό πακέτο, δεν μπορείς παρά να συμφωνήσεις πως τα χρήματα που ζητάει γι’ αυτά που προσφέρει, είναι λογικά. Κι αυτό γιατί στο τέλος της ημέρας, φεύγεις από την έκθεση με ένα αυτοκίνητο με κορυφαίους χώρους και εξοπλισμό, καλή ποιότητα κατασκευής κι έναν αποδοτικό και ταυτόχρονα οικονομικό κινητήρα.

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Προτεινόμενα για εσάς

H Honda παρουσιάζει τις εκδόσεις e:HEV και Crosstar για το Jazz

Οδηγούμε το ρετρό Honda Super Cub 125

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Honda, Mini και Rolls-Royce αναστέλλουν την παραγωγή αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Kon

Η Honda παρουσιάζει τη σειρά e:TECHNOLOGY

Η Honda παρουσιάζει τη σειρά “e:TECHNOLOGY” στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2020

Σωτήρης Παπαδήμας

Η Honda επεκτείνει την γκάμα του Civic Type R με δύο νέες εκδόσεις: Sport Line & Limited Edition

Σωτήρης Παπαδήμας

Facelift για το Honda Civic: Φρέσκο στιλ και αναβαθμισμένο εσωτερικό

Σωτήρης Παπαδήμας

Παρουσιάστηκε επίσημα η Repsol Honda για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP 2020 στην Ινδονησία

Σωτήρης Παπαδήμας

Παρουσιάστηκε επίσημα η Repsol Honda για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP 2020 στην Ινδονησία

admin