Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Κερδοφορία για την Opel μετά από… 18 χρόνια

Κερδοφορία για την Opel μετά από... 18 χρόνια

Newsroom eleftherostypos.gr

Η πιο πρόσφατη χρονιά που η Opel έφερε κέρδη στους μετόχους, ήταν τον 20ό αιώνα και συγκεκριμένα το 1999. Έκτοτε –και πάντα υπό τη διοίκηση της GM- η γερμανική μάρκα παρουσίαζε ζημιές, οι οποίες αθροιστικά ξεπέρασαν τα 20 δις δολάρια.

Το γεγονός αυτό μετέτρεψε σε βαρίδι για τα οικονομικά της GM την Opel, που δεν δίστασε στιγμή να την πουλήσει στο γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot – Citroen – DS), το 2017. Ένα χρόνο πριν, η Opel παρουσίαζε απώλειες 4 εκατομμυρίων ευρώ την ημέρα!!! Παρόλα αυτά τα τρομακτικά στοιχεία που θα έκαναν κάθε εχέφρονα επενδυτή να τρέχει μακριά πανικόβλητος, ο γαλλικός όμιλος δεν έκανε πίσω και προχώρησε σε ένα σχέδιο εξυγίανσης, με την ονομασία PACE!

Εκεί που επί 18 χρόνια τα εξ’ Αμερικής αφεντικά της Opel απέτυχαν παταγωδώς, οι Γάλλοι αποδείχτηκαν βιρτουόζοι –αν όχι θαυματοποιοί. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο, χάρη στο πρόγραμμα PACE! κατάφεραν να μειώσουν τα πάγια έξοδα κατά 28% και πραγματοποίησαν περικοπές κατά 25% σε διευθυντικές θέσεις.

Παράλληλα με το παραπάνω συμμάζεμα, εξέλιξαν νέα μοντέλα Opel για την εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των SUV, με κοινά μηχανικά μέρη Peugeot/Citroen, μειώνοντας δραματικά το κόστος και ενεργοποιώντας οικονομίες κλίμακας.

Με τις παραπάνω στρατηγικές ενέργειες, αλλά και δεκάδες ακόμα μικρότερης κλίμακας παρεμβάσεις, έγινε κατορθωτό η ζημιά των 4.000.000€ ανά ημέρα το 2016, να «γυρίσει» το 2018 σε κέρδη, που για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε 502.000.000€.

Τα στελέχη της PSA, με προεξάρχοντα τον Πορτογάλο διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares, φαίνεται πως είχαν διαβάσει πολύ καλά το μάθημά τους, πριν ενεχυριάσουν τα περίπου 2.0 δις ευρώ για την αγορά της Opel.

Με την προσθήκη της γερμανικής μάρκας στο χαρτοφυλάκιό της και τα περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα που παράγει ανά έτος, η PSA κατάφερε να βρεθεί στη δεύτερη θέση των πωλήσεων ανάμεσα σε όλους τους ευρωπαϊκούς ομίλους, πίσω από αυτόν της VW. Παράλληλα, ενισχύει την παρουσία της σε αγορές όπου η Opel έχει παραδοσιακά ισχυρή θέση, ενώ ταυτόχρονα αποκτά και ένα επιπλέον «όπλο» για την εκπεφρασμένη βούλησή της να επιστρέψει στην αγορά των ΗΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη η PSA έχει δημιουργήσει το παράρτημά της στις ΗΠΑ, με την επωνυμία PSA North America και η στρατηγική της περιλαμβάνει την έναρξη των δραστηριοτήτων υπηρεσιών μετακίνησης μέσω της online υπηρεσίας Free2Move και στη συνέχεια την εισαγωγή και πώληση αυτοκινήτων Opel, Peugeot, Citroen και DS.

[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]

Προτεινόμενα για εσάς

Παράδοση στην ηλεκτροκίνηση: Πριν από 30 χρόνια, η Opel παρουσίασε το Kadett Impuls I

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Η δεύτερη γενιά του Opel Mokka θα είναι ηλεκτροκίνητη

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Οδηγούμε τη νέα γενιά του Opel Corsa

Η νέα εφαρμογή Free2Move Services της Opel για οδηγούς EV

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Πάνω από 50 χρόνια ηλεκτροκίνησης Opel

Ο Κορωνoϊός κλείνει δεκάδες εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Opel Insignia GSi με προηγμένο σύστημα AWD

Σωτήρης Παπαδήμας

Η Opel συνεχίζει τη δυναμική εξαγωγική στρατηγική της επιστρέφοντας στην Ιαπωνία

Σωτήρης Παπαδήμας

Απονομή Βραβείων AUTOBEST για το νέο Opel Corsa και τον Michael Lohscheller

Σωτήρης Παπαδήμας