Ελεύθερος Τύπος
AUTO & MOTO - Powered by QUATTRORUOTE

Gordon Murray Design T.50: Έρχεται ο διάδοχος της F1!

ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Ο θρύλος της σχεδίασης, Gordon Murray, επιθυμεί να κατασκευάσει ξανά ένα σπορ υπεραυτοκίνητο. Μάλιστα, το έχει κιόλας βαφτίσει (Τ.50), φέρει την… ετικέτα της IGM και θα μοιάζει αρκετά με τη McLaren F1, που επίσης σχεδίασε ο Murray.

Εδώ και 50 χρόνια σχεδιάζει αυτοκίνητα ο Gordon Murray. Για τη σχετική επέτειο ο διάσημος σχεδιαστής παρουσίασε το Νοέμβριο του 2017 τη νεότερη έμπνευσή του, ένα νέο σπορ μοντέλο, το οποίο «κυκλοφορούσε» στη ειδησεογραφία με τα αρχικά “T.50”. Αυτό το αυτοκίνητο, όμως, θα περάσει στην παραγωγή στις αρχές του 2022 και θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 αντίτυπα. Η παρουσίασή του προγραμματίστηκε για το Μάιο του 2020, ενώ η τιμή, που ανακοινώθηκε (με τους φόρους) φτάνει τα 2,25 εκατ. ευρώ. Για την αγορά του μη σκεφθείτε καν να… σπεύσετε, αφού τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ήδη κλειστεί σε πελάτες από τις Η.Π.Α. και την Ιαπωνία. Ο Murray έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή της ομάδας της Formula 1, Racing Point, ως συνέταιρος στην εξέλιξη στον τομέα της αεροδυναμικής, καθώς στόχος είναι το Τ.50 να έχει την πιο εξελιγμένη αεροδυναμική, που έχει υιοθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Το νέο σπορ αυτοκίνητο T.50 λέγεται πως θα λανσαριστεί με το σήμα της νεοϊδρυθείσας εταιρείας IGM. Επιπλέον, η φιλοσοφία κατασκευής δε θα απέχει πολύ από την αντίστοιχη της θρυλικής McLaren F1, που επίσης σχεδίασε ο Murray. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο του Murray, ένα T1 IGM Ford Special, με το οποίο συμμετείχε σε διάφορους αγώνες τη διετία 1967/68 στη Νότια Αφρική.

Στο επίκεντρο η οδηγική ευχαρίστηση

Το νέο σπορ μοντέλο θα είναι επικεντρωμένο στην ελαφριά κατασκευή και την οδηγική ευχαρίστηση. Το monocoque πλαίσιο θα αποτελείται από ανθρακονήματα και το βάρος του αυτοκινήτου δε θα ξεπερνά τα 980 κιλά. Ο κινητήρας θα είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η δύναμή του θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το μηχανικό σύνολο του Τ.50 είναι ένας ατμοσφαιρικός V12, χωρητικότητας 3.994 κυβικών εκατοστών, με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών και κάρτερ ξηρής λίπανσης. Μάλιστα, όριο λειτουργίας σαν το δικό του δεν έχει άλλο αυτοκίνητο παραγωγής. Ο Murray αναφέρει πως ο «κόφτης» βρίσκεται στις 12.100 στροφές ανά λεπτό, η ισχύς φτάνει τους 650 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 450 Nm. Επιπρόσθετη ώθηση θα παρέχει μία γεννήτρια 48 V. Με το δεξί πεντάλ βιδωμένο στο πάτωμα, η μέγιστη ισχύς θα αυξηθεί από τους 650 στους 700 ίππους, με αποτέλεσμα και τη βελτίωση των επιδόσεων στις επιταχύνσεις. Πάντως, βασικός σκοπός του Murray γι’ αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι οι επιδόσεις σε ταχύτητα και χρόνο, αλλά η καλύτερη δυνατή αεροδυναμική συμπεριφορά, με δεδομένο πως δεν υπάρχουν αγωνιστικού τύπου προοπτικές για το Τ.50. Από την πλευρά του, πάντως, ο Murray υιοθετεί στο Τ.50 τη διάταξη των καθισμάτων, που γνωρίζουμε από τη McLaren F1, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο του cockpit και πίσω του, δεξιά και αριστερά οι άλλοι δύο επιβάτες. Ταυτόχρονα, οι πόρτες θα ανοίγουν προς τα επάνω, όπως και στην F1.

Το Τ.50 θα είναι ένα «αυτοκίνητο-σκούπα»

Για τις αλλαγές των σχέσεων ο Murray προγραμματίζει την τοποθέτηση ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, 6 σχέσεων, της Xtrac. Την επιβράδυνση θα την αναλάβουν κεραμικά φρένα. Στον τομέα της αεροδυναμικής ο Murray υπόσχεται επαναστατικές εφαρμογές, χρησιμοποιώντας επίσης τον όρο “fan car”-τεχνολογία. Με αυτόν αναφέρεται σε ένα σύστημα, που είχε τοποθετήσει ήδη το 1978 στην Brabham BT46B της Formula 1, και σχετίζεται με την εισρόφηση αέρα κάτω από το αυτοκίνητο από ανεμιστήρες και την εκτόξευσή του προς τα πίσω.

Το Τ.50 θα έχει μήκος 4,35 μ., πλάτος μόλις 1,85 μ. και ύψος 1,15 μ. Το μεταξόνιό του θα φτάνει τα 2,70 μ. Η κατασκευή του θα γίνεται από την Gordon Murray Automotive στο Surrey της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ από την ίδια χώρα θα προέρχονται τα πιο σημαντικά μηχανικά (και μη) μέρη.