Ελεύθερος Τύπος
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το πραγματικό μήνυμα ενός τροχαίου δυστυχήματος

Newsroom eleftherostypos.gr

Ο θάνατος ενός νέου ανθρώπου είναι πάντα μια αναντικατάστατη απώλεια, μια τραγωδία που δεν τελειώνει ποτέ για την οικογένειά του. Ειδικά όταν είναι τόσο ξαφνικός όπως τα τροχαία δυστυχήματα, τότε το ερώτημα που μπορεί να τρελάνει έναν γονιό είναι τι θα μπορούσε να έχει γίνει για να αποφευχθεί.

Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη

Στην περίπτωση του δημοφιλούς τράπερ Mad Clip δυστυχώς χύθηκε περισσότερο μελάνι για το ύφος των τραγουδιών του από δήθεν συντηρητικούς και δήθεν προοδευτικούς, παρά για το μεγάλο σπαρακτικό μήνυμα που έστειλε με το θάνατό του.

Την ανάγκη να μάθουμε όλοι να οδηγούμε ασφαλώς. Μικροί και μεγάλοι, διάσημοι και άσημοι την ώρα που πιάνουμε το τιμόνι, κρατάμε στα χέρια μας ανθρώπινες ζωές.

Χθες, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς συμπλήρωσε 16 χρόνια λειτουργίας. Γεννήθηκε από τον τραγικό και άδικο θάνατο του 22χρονου Πάνου Μυλωνά, που έχασε τη ζωή του σε ηλικία μόλις 22 ετών σε τροχαίο δυστύχημα ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Εκτοτε αποτελεί στόχο ζωής των ιδρυτών του η ενημέρωση.

Τα τροχαία συμβάντα, μας λένε, αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τα παιδιά και τους νέους από 5 έως 29 ετών, 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών & 3η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 30-44. «Ο βασικότερος ωστόσο παράγοντας για τα μεγάλα ποσοστά νεανικής θνησιμότητας από τραυματισμούς σε τροχαία δυστυχήματα είναι η ελλιπής ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και η μη τήρηση των σχετικών νόμων».

Η αλήθεια είναι ότι την τελευταία δεκαετία οι δείκτες έχουν βελτιωθεί, με τα θανατηφόρα τροχαία να έχουν μειωθεί σχεδόν στο μισό. Ομως ο στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος από τον απόλυτο μηδενισμό τους.

Γι’ αυτό και πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες από το κράτος, από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς εκπαίδευσης ώστε να περάσει στις νέες γενιές μια κουλτούρα οδήγησης καλύτερη από αυτή που είχαν οι προηγούμενες γενιές. Η εισαγωγή για παράδειγμα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία είναι μια ανεκτίμητη παρέμβαση, όπως και η βελτίωση των οδικών δικτύων και του ΚΟΚ σε μια περισσότερο παιδευτική και λιγότερο εισπρακτική κατεύθυνση.

Αλλά κυρίως πρέπει να περάσει παντού το μήνυμα, με όλους τους τρόπους, με όλες τις μορφές, με τα πιο απλά λόγια. Πώς το είπε η Ελενα Παπαρίζου; «Αν έχουμε λεφτά για ποτό, να έχουμε και λεφτά για ταξί».

Η φράση αυτή θα έπρεπε να ειπωθεί από όλους τους συναδέλφους της, από όλους εκείνους που θρήνησαν με ειλικρινή πόνο το θάνατο του Mad Clip, του Παντελή Παντελίδη και όλων των ψυχών που έφυγαν τόσο άδικα. Ιδού μια χρήσιμη αποστολή για τους περίφημους influencers, τους διαμορφωτές δηλαδή της κοινής γνώμης στα σόσιαλ μίντια.

 

*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Στέλιος Κούλογλου: Πριν και μετά το VAR της Κουμουνδούρου

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Η εργαλειοποίηση της έμφυλης βίας είναι λάθος

Kon

Η γερμανική κουλτούρα των διαπραγματεύσεων…

Kon

Φρένο στους μηνυτές, προστασία στους μηνυόμενους

Kon

Η συμμαχία των αγγλόφωνων και η πολύγλωσση Ευρώπη

Kon

Ο γνωστός ΣΥΡΙΖΑ τώρα και σε πράσινο φόντο…

Kon

Ευκλείδης Τσακαλώτος: Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο…

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Μια νίκη για τα ζώα συντροφιάς και τους φιλόζωους

Kon

Αδιέξοδο από τους εμβολιασμούς πολλών ταχυτήτων

Kon