ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ

Με «παρακάλια» δεν γίνεται δουλειά…

Δημόσιο

Newsroom eleftherostypos.gr

«Θα ήθελα να επιδείξετε στον ύψιστο βαθμό τον επαγγελματισμό που σας διακρίνει και να ανταποκρίνεστε στα e-mails και στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών», αναφέρει σε επιστολή του προς τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ ο νέος διοικητής του οργανισμού.

Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης

ΝΑΙ, δυστυχώς, αυτά τα απίστευτα συμβαίνουν μόνο στη χώρα μας. Να εκλιπαρεί το κράτος τους δημοσίους υπαλλήλους να κάνουν τη δουλειά τους. Και, βέβαια, το γεγονός της μη εξυπηρέτησης δεν συμβαίνει μόνο στον ΕΦΚΑ, αλλά σε πολλές ακόμα υπηρεσίες. Εδώ, τώρα τελευταία, ούτε στον ΕΟΔΥ δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα, παρά το γεγονός ότι καλούν πολίτες οι οποίοι είτε είναι θετικοί στον κορονοϊό είτε χρειάζονται πληροφορίες για την εμβολιαστική διαδικασία.

ΕΝΑ μέρος των υπαλλήλων στο Δημόσιο «τραβάει το κάρο» και αναγκάζεται να υπερεργάζεται για να καλύψει και τη δουλειά των υπολοίπων, που δεν κοπιάζουν ούτε καν να σηκώσουν το τηλέφωνο.

ΕΤΣΙ είναι η κατάσταση στον κρατικό μηχανισμό εδώ και δεκαετίες. Και όπως είναι κατανοητό δεν είναι εύκολο να αλλάξει. Πάντως, σίγουρα δεν λύνονται τα προβλήματα εξυπηρέτησης με… παρακάλια!

ΗΔΗ, όμως, έχουν γίνει κάποια σημαντικά βήματα. Η ψηφιοποίηση εκατοντάδων υπηρεσιών προς τον πολίτη μέσω του Gov.gr, όπως και οι υπηρεσίες του TAXISnet και του e-ΕΦΚΑ δείχνουν το δρόμο. Είναι εντυπωσιακό ότι μπορούμε πια να κάνουμε ηλεκτρονικά και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μια υπεύθυνη δήλωση, μια εξουσιοδότηση ή να εκδώσουμε πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. Οταν πριν έπρεπε να τρέχουμε στο αστυνομικό τμήμα, στο δήμο ή στο ΚΕΠ.

Ο στόχος θα πρέπει να είναι να «κλείσουν» μια για πάντα οι πόρτες όλων των δημόσιων υπηρεσιών. Ο πολίτης σε λίγα χρόνια να μπορεί να διεκπεραιώσει όλες μα όλες τις συναλλαγές του με το κράτος μέσα από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

ΕΤΣΙ θα μπει ταφόπλακα στις ουρές, στην ταλαιπωρία, στη μη εξυπηρέτηση. Με αυτό τον τρόπο θα γλιτώσουμε χαμένο χρόνο και πολλά χαμένα χρήματα τόσο οι πολίτες όσο και το κράτος. Αυτή θα είναι, ίσως, και η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΑΠΟ εκεί και πέρα όμως πρέπει να γίνουν κάποια ακόμα πιο δύσκολα βήματα. Να νομοθετηθεί και κυρίως να εφαρμοστεί η αυστηρή αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων και κυρίως των εκπαιδευτικών. Και όποιος δεν δουλεύει ή δεν σηκώνει καν το τηλέφωνο να υφίσταται κυρώσεις. Ή ακόμα και να χάνει τη δουλειά του.

ΓΙ’ αυτό πρέπει να ανοίξει, επιτέλους, και το θέμα της άρσης μονιμότητας όλων των υπαλλήλων του κράτους. Οχι, βέβαια, με σκοπό να μειωθεί ο αριθμός τους, αλλά με το να εργάζονται στις δημόσιες υπηρεσίες πολίτες που θέλουν πραγματικά να εργαστούν και όχι απλά να κάθονται και να πληρώνονται.

ΣΤΟ χέρι της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει τόσο την αξιολόγηση όσο και την άρση μονιμότητας στο Δημόσιο. Τότε, θα έχει ολοκληρώσει την πιο σημαντική μεταρρύθμιση από την ίδρυση του ελληνικού κράτους.

 

*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Η πορεία προς το αύριο και οι πορείες τού χθες

Η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και η πανδημία

Kon

Νέος διοικητής ΕΦΚΑ προς εργαζόμενους: Σηκώστε τα τηλέφωνα, εξυπηρετήστε τους πολίτες

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Αυτοεγκλωβισμός Τσίπρα στην «αντί» πολιτική

Νέες αντικειμενικές αξίες, μια σημαντική μεταρρύθμιση

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τα γκάλοπ και η πραγματικότητα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Η δεκαετία του ’80 να μπει… στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας

Kon

«Γνωστοί άγνωστοι» αρνητές

Kon

Ψυχρή και θερμή… αβεβαιότητα

Kon