ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το μετρό στις ράγες…

Newsroom eleftherostypos.gr

Οι εμμονές ΣΥΡΙΖΑ, αρχαιολόγων και Γιάννη Μπουτάρη καθυστέρησαν το μετρό Θεσσαλονίκης για περισσότερα από τέσσερα χρόνια! Η μέθοδος κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου» αναδείχθηκε σε μείζον θέμα της κεντρικής πολιτικής σκηνής, με τη Ν.Δ. και τον ΣΥΡΙΖΑ να ανταλλάζουν πυρά.

Γράφει ο Αγγελος Αγγελίδης

Δηλαδή ένα απλό τεχνικό θέμα μετατράπηκε σε πολιτικό, με τους φορείς και τους πολίτες να έχουν άποψη -χωρίς φυσικά να έχουν τις απαραίτητες επιστημονικές γνώσεις- για το πώς θα γίνει ο κεντρικότερος σταθμός της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης!

Ηταν Ιούλιος του 2013 όταν ο τότε δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε από τις Υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης να καταθέσουν προσφυγή στο ΣτΕ κατά της απόφασης του τότε υπουργού Πολιτισμού και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, βάσει της οποίας ο σταθμός «Βενιζέλου» θα κατασκευάζεται με τη μέθοδο της απόσπασης των αρχαίων. Τότε είχαν ακουστεί πολλές φωνές που ζητούσαν από το δήμαρχο να αποσύρει την προσφυγή, καθώς υπήρχε κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα όλο το έργο του μετρό. Εκείνος δεν τους άκουσε και συνέχισε. Οι εργασίες στον επίμαχο σταθμό σταμάτησαν για πολλά χρόνια και, τελικά, τον Δεκέμβριο του 2016 το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή του δήμου. Το πάθημα δεν έγινε μάθημα για τον πρώην (πλέον) δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο οποίος, ως ενεργό και πρωταγωνιστικό μέλος της Κίνησης Πολιτών, υπέγραψε τον περασμένο Ιούλιο νέα προσφυγή προς το ΣτΕ κατά και πάλι απόφασης του ΚΑΣ, που ορίζει την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων. Το ίδιο χρονικό διάστημα ανάλογη προσφυγή κατέθεσαν η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και η Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία. Σύμφωνα με διαρροές, το ΣτΕ απέρριψε και πάλι την προσφυγή και ανοίγει πλέον ο δρόμος για την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής.

Μόνο που έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Το 2019, από το βήμα της ΔΕΘ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πει ότι ο σταθμός θα γίνει με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων και ότι τον Απρίλιο του 2023 θα τεθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή του μετρό. Τότε ο πρωθυπουργός δεν υπολόγιζε τις… προσφυγές στο ΣτΕ, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό να «τρέχουν» πλέον να προλάβουν τη διορία του… 2023, αφήνοντας πιθανότατα πίσω τον μήνα Απρίλιο.

Και σαν να μην έφταναν η αναστάτωση και οι τρικλοποδιές που Μπουτάρης, ΣΥΡΙΖΑ και αρχαιολόγοι έχουν βάλει στην κατασκευή του σταθμού, μόλις έγινε η διαρροή για την απόφαση του ΣτΕ άρχισε από «φιλικά κανάλια» τους η διασπορά των fake news. Συγκεκριμένα ότι τα αρχαία θα αποσπαστούν και ουδέποτε θα επανατοποθετηθούν, καθώς θα παραμείνουν κλειδωμένα σε μια αποθήκη πρώην στρατοπέδου! Μεγαλειώδες ψέμα, το οποίο συνοδευόταν από «συγκινητικές» αναρτήσεις για το ιστορικό παρελθόν της πόλης που «θυσιάζεται» για να περάσει το μετρό…

Ας σταματήσουν τα «κροκοδείλια δάκρυα» και ας αρχίσει επιτέλους η κατασκευή του σταθμού… Για την ιστορία, η κατασκευή των 9,5 χιλιομέτρων της βασικής γραμμής άρχισε τον Ιούνιο του… 2006!

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Υπαναχώρηση από τη συμφωνηθείσα συνθήκη;

Tinad

Κοιτάζοντας το δέντρο κι όχι το δάσος

Tinad

Με ασφάλεια στο οδικό δίκτυο

Μιχάλης Μάρδας

«Νούμερα» για τα… νούμερα

Ανδρέας Ντίνης

Οι… λεπτομέρειες μιας παροχής

Tinad

Oταν η «καυτή πατάτα» πέφτει σε σωστά χέρια

Μιχάλης Μάρδας

Οταν η εκτελεστική εξουσία συνδιαλέγεται με τους φορείς

Μιχάλης Μάρδας

Ο κορονοϊός, τα Θεοφάνεια και ο… Βολταίρος

Tinad

Η απόπειρα της τουρκικής «αναβάθμισης» και η αναγκαστική «υποβάθμιση» της Ε.Ε.

Tinad