ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα έξυπνα λογισμικά επικοινωνούν μεταξύ τους, οι έξυπνοι άνθρωποι πώς;

Newsroom eleftherostypos.gr

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, το 2020 τα συστήματα του Δημοσίου είτε «μίλησαν μεταξύ τους» είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες αθροιστικά περισσότερες από 90.000.000 φορές, αποτρέποντας αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες.
Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη

Το νούμερο είναι εντυπωσιακό, για την ακρίβεια εντυπωσιακά θετικό για τη δουλειά που έκανε το υπουργείο, αφού απάλλαξε τους πολίτες από αχρείαστα πήγαινε-έλα, αλλά συνάμα και τρομακτικό. Δηλαδή, αν δεν είχε γίνει η ψηφιοποίηση, θα είχαμε 90 εκατομμύρια φυσικές μετακινήσεις σε δημόσιες υπηρεσίες! Και προφανώς όχι γιατί οι πολίτες θα πήγαιναν για βόλτα, αλλά γιατί κάποιο -συνήθως αχρείαστο- χαρτί για κάποια «εργασία μικρής κλίμακας» θα τους είχε ζητηθεί.

Οπως ενημερώνει επιπλέον το υπουργείο, «στον αριθμό αυτόν δεν συνυπολογίζονται οι υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις που εκδόθηκαν μέσω του gov.gr, καθώς οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται μέσω κωδικών web banking. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια έγγραφα, συνεπώς ο τελικός αριθμός του 2020 προσεγγίζει τα 95 εκατομμύρια»!

[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]

Πάμε τώρα στην επικοινωνία των συστημάτων. Χάρη στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης πραγματοποιήθηκαν 37 εκατομμύρια ανταλλαγές δεδομένων μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου χωρίς να απαιτείται η διαμεσολάβηση των πολιτών. Αυτό σημαίνει ότι αν «φορτώσεις» με τις σωστές οδηγίες ένα πρόγραμμα, τότε μπορείς να επιτύχεις την επικοινωνία των υπηρεσιών.

Ομως κανένα μηχάνημα, όσο έξυπνο αν είναι, καμία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης και κανένα chatbot δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη πρωτοβουλία. Για να σκεφτεί κάποιος ότι πρέπει να κλαδευτεί ένα επικίνδυνο κλαρί, προϋποθέτει πρώτα να κοιτάξει έξω από το παράθυρό του, και δεν εννοώ τα Windows.

Μα έχουμε γραφειοκρατία, ναι έχουμε. Και κακή νομοθέτηση. Ναι. Και απαρχαιωμένους κώδικες. Και πάλι ναι. Και γερασμένες υποδομές και ακραία καιρικά φαινόμενα. Ναι και ναι.

Ομως όλα αυτά θα μπορούσαν κάπως να ξεπεραστούν με ανθρώπινη συνεννόηση. Αν κάποιος σηκώσει το τηλέφωνο και πει «έλα, θα έχουμε πρόβλημα». Τα έξυπνα λογισμικά είναι έξυπνα επειδή επικοινωνούν διαδραστικά και άμεσα μεταξύ τους.

Οι έξυπνοι άνθρωποι πώς επικοινωνούν; Με επιστολές, σφραγίδες και αποστολή μέιλ σε άγνωστους παραλήπτες; Δεν είναι θέμα ατομικής ευθύνης, αλλά συλλογικής κουλτούρας.

*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Η ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης βοηθά στην απονομή της

Kon

Ας αναλάβουν τις ευθύνες τους

Kon

Στην πρώτη γραμμή του πρες ρουμ

Kon

Ρομάν Πολάνσκι: Εγκλημα χωρίς τιμωρία

Μιχάλης Μάρδας

Το προσωπικό μαξιλάρι ασφαλείας των πολιτών

Ανδρέας Ντίνης

Το μεγάλο μάθημα από τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή

Kon

Κάν’ το όπως οι Ελληνες

Kon

Θα μπορούσε να είναι ταινία, αλλά δεν είναι

Kon

Η αξιωματική αντιπολίτευση ξεπέρασε τον πιο πρωτόγονο και κακό εαυτό της

Kon