Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
«Αισθάνομαι ντροπή από τη δήλωση του υπουργού ότι οι τράπεζες πλήρωσαν το μάρμαρο της κρίσης, όταν οι μισθοί μειώθηκαν και οι φορολογούμενοι πλήρωσαν από το υστέρημά τους 68 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση του πιστωτικού συστήματος», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας, αλλά όπως κάθε γνήσιος δημαγωγός εννοούσε το ακριβώς αντίθετο.
Στην πραγματικότητα, ο κ. Τσίπρας δεν αισθάνεται καμία ντροπή για τα όσα προκάλεσε με την πολιτική του και στους φορολογούμενους αλλά και στην εθνική οικονομία διαλύοντας εν μία νυκτί το τραπεζικό σύστημα της χώρας.
Κόπτεται για το χρήμα των φορολογουμένων όταν ο ίδιος ξεπούλησε τις συστημικές τράπεζες στα funds αντί πινακίου φακής και χωρίς τη συμμετοχή του Δημοσίου ενώ δηλώνει ότι θα είναι μαζί με τους δανειολήπτες κόντρα στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας όταν ο ίδιος είχε υπογράψει για τις 31 Δεκεμβρίου 2019 τη λήξη της περιόδου προστασίας τους.
«Αδιανόητο για μια χώρα η οποία κληρονόμησε τέτοια προβλήματα από τη βαθιά ύφεση να πάει σε ένα καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης της προστασίας της α’ κατοικίας», πλειοδότησε ο Νίκος Παππάς, ο οποίος και αυτός έβλεπε μία «ωραία ημέρα» για τη δημοκρατία τη νύχτα που έκλειναν οι τράπεζες τον Ιούνιο του 2015 και δεν θυμάται τι έχει ψηφίσει στο Κοινοβούλιο για τους πλειστηριασμούς.
Ο κ. Τσίπρας επέστρεψε πολύ γρήγορα στο όχημα του λαϊκισμού, μάλλον δεν είναι ικανός για κάτι άλλο. Μόνο που πλέον το θέαμα δεν κόβει εισιτήρια. Επί των ημερών του στην εξουσία οι πλειστηριασμοί καθιερώθηκαν, έγιναν ηλεκτρονικοί, ενώ όσοι από τους παλαιούς συντρόφους του αντέδρασαν στην πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για την κατοικία, όπως ο Π. Λαφαζάνης, βρέθηκαν διωκόμενοι με τον μισό ποινικό κώδικα στην πλάτη τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοπαγιδευμένος σε μία ρητορεία που δεν έχει σχέση με την κοινωνία. Εάν πιστεύουν στην Κουμουνδούρου ότι μπορούν να επανέλθουν στα πράγματα με συνταγές του παρελθόντος θα συνηθίσουν τον ρόλο τους στην αντιπολίτευση. Το καπέλο του αντιμνημονιακού δεν πηγαίνει σε κάποιον που επί 4,5 χρόνια ήταν ο καλύτερος μαθητής των μνημονίων.
Οσο για τον Σταϊκούρα η καλύτερη απάντηση για όσα τον κατηγορούν οι Συριζαίοι είναι ότι μέσα σε 7 μήνες η ελληνική οικονομία έχει πατήσει γκάζι για να τρέξει με τους υψηλότερους αναπτυξιακούς ρυθμούς των τελευταίων 10 ετών, όπως εκτιμούν πλέον όλοι οι διεθνείς οργανισμοί.
Ούτε «θαύμα» δεν σώζει τον Κασσελάκη
Οσο για τον Τσίπρα αλλά και τον Τσακαλώτο, που κατάφεραν να ξαναρίξουν την οικονομία στην ύφεση τη διετία 2015-2016, όταν όλες οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης πετύχαιναν αναπτυξιακά άλματα θα βλέπουν τώρα τα επιτόκια δανεισμού του Δημοσίου κοντά στο μηδέν και θα βγάζουν αφρούς. «Ντροπή, κύριε Σταϊκούρα!».
ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΥΡΙΖΑ
Ο κ. Τσίπρας από τα Γιάννενα κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι έχει εγκαταλείψει την Ηπειρο με αποτέλεσμα τα έργα υποδομής να βρίσκονται στις καλένδες. Ωστόσο, η έγκυρη εφημερίδα των Ιωαννίνων «Πρωινός Λόγος» αποδόμησε με στοιχεία τις κατηγορίες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέρονται τα εξής:
«Ο κ. Τσίπρας έφερε ως παράδειγμα του έργου του στην Ηπειρο την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, τη σύμβαση της οποίας είχε μεν καταψηφίσει ως αντιπολίτευση στη Βουλή, αλλά αυτό δεν τον εμπόδιζε στη συνέχεια να… την εγκαινιάζει ανά τμήμα.
Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έχει αποδειχθεί όμως κανονικό ανέκδοτο όσον αφορά την Ιόνια Οδό. Πέντε χρόνια η επέκτασή της προς την Κακαβιά παρέμεινε στα «συρτάρια» και η σημερινή κυβέρνηση αναζητά τώρα λύση στο ζήτημα της χρηματοδότησης. Είναι άγνωστο βέβαια αν ο κ. Τσίπρας θεωρεί ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν στον άμεσο προγραμματισμό της κυβέρνησής του, αλλά θα έπρεπε να γνωρίζει πως ο αρμόδιος υπουργός του (Σπίρτζης) δήλωνε πως η σύνδεση Πεδινή – Κακαβιά με την οποία ολοκληρώνεται η Ιόνια Οδός μέχρι τα σύνορα ήταν δεύτερης προτεραιότητας για την κυβέρνησή του.
Δεν είναι όμως το μόνο έργο που ο ΣΥΡΙΖΑ το άφησε κληρονομιά στην επόμενη κυβέρνηση. Η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία ακόμη παραμένει έωλη, καθώς αναζητείται χρηματοδότηση. Πέντε χρόνια και ο οδικός άξονας της Αμβρακίας δεν ολοκληρώθηκε. Η οδική σύνδεση της Ιόνιας με τη Γέφυρα Καλογήρου, με εξασφαλισμένα κονδύλια από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, ακόμη δεν προχώρησε γιατί το υπουργείο επί των ημερών του δεν είχε έτοιμες μελέτες. Ο παραλιακός άξονας Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα (στο τμήμα μέχρι Πάργα) παρέμεινε ως έχει και τώρα αναζητούνται τρόποι να χρηματοδοτηθεί το ένα τουλάχιστον τμήμα του.
Για την οδική σύνδεση Εγνατία – Μαυρομάτι, επί πέντε χρόνια δεν προχώρησε καν η μελέτη. Μια άλλη μελέτη που είχε δρομολογηθεί, από Καλπάκι μέχρι Κόνιτσα, επίσης αγνοείται».
*Ο Πάνος Αμυράς είναι διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση